Kalendář MMČR
Okruhy MMČR
Jak na okruhy dle T.Foukala
Vlajky - co znamenají
Body - kolik dostanete
Zásady jízdy na okruhu
Ideální stopa, předjíždění
Úpravy stroje 1 - povinné
Úpravy stroje 2 - pneumatiky
Úpravy stroje 3 - doporučené
Úpravy stroje - 4. speciální
Tlumiče - obecné info
Tlumiče - racing úpravy
Nastavení tlumičů dle Öhlins
Nastavení tlumičů R1
Nastavení pérování dle Ymoto
Nastavení tlumení dle Ymoto
Podvozek - různé
Záznam trénink - závod
ÚPRAVY - YAMAHA 2001-2006
   
PŘÍPRAVA MOTOCYKLU PRO ZÁVODY 4. DÍL - SPECIÁLNÍ ÚPRAVY
  
Zde jsou info o speciálních závodních dílech, které jsou pro začátek zbytečné, ale není špatné o nich vědět.
 
Informace bude postupně přidávat, zatím tedy alespoň něco, brzy přijdou brzdy, laptimery, datarecording atd.
  
Závodní chladič  
Sériové chladiče ve většině případů nestačí chladit nebo alespoň ne doPřídavný chladič YAMAHA R1statečně. Jinak za teplého počasí není problém jezdit s vodou i přes 100 st.C, kdysi jsem na Fire Bladu (2002) jezdil i přes 110 st.C. To ale není dobré pro životnost motoru, a hlavně pro zisk maximálního výkonu, optimální teplota je do 80 st., pro max. výkon 70-75 st.C. Pokud je teplota 100 - 105 st.C, pak ztrácíte 5 - 8 koní. Pokud chladič neuchladí vodu narůstá i teplota oleje, což je velice špatné pro motor.
Na obrázku vpravo nahoře je chladič pro R1, jde do kapotáže až dolů, pod ním je chladič na Suzuki, ten je nižší, jelikož na Suzuki je umístěn
ve spodní části kapoty před motorem olejový chladič, ale v horních téměř 3/4 má dvojnásobnou tloušťku (jako dva chladiče za sebou). Na spodním obrázku je přídavný chladič, který se propojí s originálním, dojde k jistému zlepšení chlazení, je to levnější řešení, ale výsledek není takový jako při použití velkého chladiče. Jedny z nejlepších značek užívaných i v MS jsou FEBUR a MB MOTORSPORTS. Ceny: 1800 - 2200 euro, jiné značky i levněji (přídavný chladič cca 450 euro).
 

MB MOTORSPORTS
 
R1
 
Suzuki
 

 
Vstřikování - IGNIJET  
IGNIJET - programovatelná jednotka řízení zapalování a vstřikování.
   
 Pokud zamýšlíte svůj stroj používat definitivně pouze pro závody je toto jedno z nejlepších řešení. 
IGNIJET je jednotka zapalování a vstřikování pro motocyklové silniční sporty (závody silničních motocyklů, sprint) a pro autocross ve třídě s motocyklovými motory. Princip zapalování je induktivní. Jednotka je programovatelná pomocí počítace. Součástí zapalování je nastavovací program http://www.ignitech.cz/exe/ignijet04.exe pro PC, sloužící k nastavení požadovaných hodnot předstihu, palivové mapy a periferních funkcí (doporučuji stáhnout a vyzkoušet, nejlépe pochopíte možnosti nastavení).
Zapalování je plně laditelné z hlediska timingu zápalu. Křivka zápalu obsahuje 10 dvojic laditelných hodnot otáček a předstihu. Mezi těmito body zapalování lineárně interpoluje.
 
 
 
Palivová část jednotky obsahuje plně laditelnou 100-bodovou palivovou mapu, nastavitelné křivky polohy vstřiku, vlivnosti teploty vody a vzduchu a tlaku vzduchu. Dále obsahuje nastavitelnou "akcelerační pumpičku".
Jednotka obsahuje nastavitelný dvoustupňový omezovač. Nastavitelná kontrolka řazení slouží k signalizaci dosažení a překročení optimálních řadících otáček. Blokátor slouží k možnému zablokování zapalování (např. bezpečnostní vypínač). Nastavitelný clutch master slouží pro odpínání zapalování během řazení (tzv. rychlořazení). Samozřejmostí je výstup pro relé palivového čerpadla. Jednotka dále obsahuje kontroler pro dávkování N2O. Další info na http://www.esner.cz/.

 
   

 
Úprava hlavy - sacích a výfukových kanálů  

Kola - hliníková nebo hořčíková  
Marchesini, Marvic, PVM, BST (carbon), PM Performance Machine,
PVM wheelLehčí kola snižují rotační a neodpružené hmoty na předním i zadním kole a mají příznivý vliv nejen na jízdní vlastnosti, ale podstatnou měrou zlepšují akceleraci motocyklu.
Porovnání váhy
kol např. Marchesini pro Ducati 916:
* Marchesini Magnesium kola - hmotnost 8 kg!
* Marchesini Aluminum kola - hmotnost 13 kg.
* origin
ální ráfky - cca 17 kg!
 
Orientačně se ceny hořčíkových (magnéziových)  kol pohybují přes 50.000,- Kč za pár. Kola z hliníkové slitiny jsou trochu levnější, mají vyšší pevnost a můžou být i homologovány pro běžný silniční provoz. Na závodní trati je nepravděpodobné, že najedete do výmolu nebo díry a zdeformujete ráfek, proto mohou mít závodní magnéziová kola nižší pevnost. Nejnovější typy kol jsou z carbonových vláken. Např. carb. kola Dymag používají magnéziový náboj, váha předního kola 1,4 kg, komplet i s nábojem a ložisky 2,2 kg!
     Dle zkušeností více jezdců (i z MS) nedoporučuji magnéziová kola PVM, praskají loukotě, u hliníkových PVM není problém. Magneziová kola Marchesini bez problému.
 Hlavně v lehčích kolech nehledejte zázrak a neutrácejte zbytečně peníze, uvědomte si, že potřebujete alespoň 2 sady ráfků, což se může značně prodražit. Navíc musíte koupit unašeč rozety a sadu rozet. Jiný brzdový kotouč, přední také nebo vyrobit adaptéry pro možnost uchycení originálních kotoučů, nové vymezovací vložky atd. Není to jen prostě koupit a hotovo. Nejpoužívanější kola jsou Marchesini, PVM a Marvic.