2009 ] 2008 ] 2007 ] [ 2007 WSBK ] 2006 WSBK ] 2005 ] 2004 ] 2003 ] 2002 ] 2001 ]

V roce 2007 jsem pokračoval ve spolupráci s Markem Svobodou, sám jsem aktivně nejezdil. Staral jsem se o nastavení podvozku, řídící jednotky a datarecording, konzultovali jsme výběr pneu apod. Měli jsme jet opět celou Alpe Adrii, ale pak přišla nabídka na závod WSBK 29.4. v Assenu, následně i 13.5. v Monze a Silverstonu. Viz několik foto níže.

Byla to velice dobrá zkušenost a zajímavá škola, vidět jak vše funguje v MS, bylo to i díky dobrým kontaktům s továrním týmem Yamaha. Jezdce, které člověk zná jen z televize, najednou běžně potkává v depu nebo třeba i na WC .
    

13.5.2007 WSBK Monza

Naše místo v boxech  První jízda - test První jízda test
Deštníkářku nám zapůjčil Christian Zaiser, který v kvalifikaci havaroval a v závodech nestartoval Takových stánků i kamenných shopů přímo na okruhu bylo hodně Jeden z dotěrných fotografů
 Startovní rošt, plné tribuny - super pohled a pocit na roštu,
užíval jsem si to, i když jen jako mechanik a představoval český mistrák
Trénink na vlastní moto Závod na "Hagovce"

YAMAHA R1 2006 FACTORY TEAM WSBK

Z továrním  týmem Yamaha WSBK bylo dohodnuta možnost odkoupení jednoho jejich loňského motocyklu, který měli přivézt na Monzu. Marek Svoboda o této možnosti uvažoval. V Monze měl možnost objet 5 kol na okruhu a rozhodnout se, na motor dávali záruku 500 km. Cena byla přiměřená.
     Motorku přivezli mechanici do našeho boxu ve čtvrtek večer a něco nám k ní řekli, mě ukazovali na notebooku nastavení řídící jednotky apod. Např. repase motoru po 1500 km, což je po dvou závodních víkendech, motor (motory) by repasovali sami (pokud bude zájem) za 7000 euro! Elektronika je Magneti Marelli, tu samou má i Rossi v MotoGP, je nutné zakoupit software a licenci k používání, která se musí každý rok obnovovat - platit. Přední stojan byl z titanu, říkali, že zapomněli vzít navíc obyčejný, titanový (lehký) používají jen při dopravě do zámoří (kdy má každý tým předepsanou hmotnost věcí, které mu promotér dopraví do místa závodu), a prý není moc pevný, tak na moto na stojanu nesedat, váha byla opravdu minimální.
     Marek objel ve volném tréninku 5 kol a motorka se mu velmi zamlouvala, hned po zajetí do boxu jsem popostrčil mechanika Zdenála, aby demontoval kapoty a nádrž, kdyby se moto náhodou vracela, abychom si mohli vše prohlídnout a vyfotit (viz níže). Nakonec padlo rozhodnutí jít do toho a moto koupit. Objel na ní tedy i kvalifikace, ale v předposledním kole prvního závodu se objevila banální závada na motoru a Marek nedokončil. Přišli k nám mechanici z Yamahy a omluvili se, motor byl po celkové repasi a měl fungovat minimálně 1500 km, vše dají do pořádku do dalšího závodu na Silverstonu.






 

 Zajímavá je umístění řídící jednotky - pod nádrží nad motorem, tam je docela teplo.
Dále zajímavý vzduchový filtr, který má proti běžně dostupným (např. K&N) zvětšenou okraj
a tím plochu a průchodnost. Minialternátor údajně stojí 3000 euro.
 
 

29.4.2007 WSBK Assen

  
     
   
   

 Na předposlední foto je vidět vlevo část našeho skromného karavanu a přímo naproti bydlel
ve svém mobilhomu Max Biaggi. Poslední foto je hospitality týmu MS Racing,
kam jsme se chodili stravovat, kdykoliv bylo co jíst, díky.