2009 ] 2008 ] 2007 ] 2007 WSBK ] 2006 WSBK ] 2005 ] [ 2004 ] 2003 ] 2002 ] 2001 ]

Mezinárodní mistrovství ČR Hungaroring 27.-29. srpen 2004

 
Mechanik ALF        
    

27.-29.8. proběhl poslední závod Mezinárodního mistrovství ČR silničních motocyklů na maďarském okruhu Hungaroring. Eagle Racing Svitap STILL byl samozřejmě také přítomen. Na motocyklu jsme vyměnili po problémech v Brně celou elektroinstalaci, po výměně jsme zjistili, že příčinou všech problémů byla vadná vysokonapěťová cívka, která špatně držela na svíčce. Bohužel ve čtvrtečních volných trénincích byl opět problém, opět v elektrice, ale jiný než v Brně. Nakonec jsme závadu identifikovali, vadné relé v úplně nové elektroinstalaci, vůbec jsem nepochopili, jak to je možné. Vše byla souhra náhod a okolností. Pro jistotu nám Petr Nárožný poslal na Hungaroring svůj stroj, s kterým jezdil loni Marek, ale nebyl potřeba. Tím pádem Marek vůbec netrénoval a jel rovnou kvalifikace, v kterých již vše fungovalo a máme definitivně po problémech. Na Hungaroringu jsme najeli všehovšudy 18 kol při tréninku v dubnovém závodě, tak to bylo znát.
    
Přesto si Marek Káňa v první kvalifikaci v pátek vybojoval páté místo. V sobotním druhém kvalifikačním tréninku si  zlepšil svůj čas celou vteřinu a skončil na čtvrtém místě, což znamená start z první řady. Nakonec z toho bylo 3. místo, trochu nám přálo i štěstí (děkujem Petrovi Čermákovi :-)).
     Letošní sezóna byla pro nás nějak zakletá, jeli jsme pouze pět závodů za sedmi a i v těch co jsme dojeli to nebylo zcela bez problémů. Přitom si na přípravě na celou sezónu i na jednotlivé závody dost zakládáme, je to prostě smůla. Takže sezóna je za námi a my se už díváme do té příští.
  
V celkovém pořadí skončil Marek Káňa s 80 body na pátém místě.
1.Čihák 150, 2.Holán 114, 3.Vondrouš 90, 4.Čermák 83, 5.Káňa 80. Celkové výsledky 2004 ZDE.
    

Mezinárodní mistrovství ČR Brno 13.-15. srpen 2004

 
        
 

13.-15.8. proběhl další podnik Mezinárodního mistrovství ČR silničních motocyklů, tentokrát napro nás „domácí trati“, brněnském Automotodromu, opět jako součást středoevropského mistrovství Alpe Adria Championship. Celý tým se na brněnský závod hodně těšil a považoval ho za vyvrcholení sezóny. Jaké bylo zklamání ve středu po příjezdu do Brna, kde nám bylo sděleno, že okruh je pronajat a otevřen pro jezdce bude až ve čtvrtek v 18 hodin a volné tréninky jsou pouze v pátek dopoledne, to při předpokládané účasti 350 jezdců je velice málo, běžně se jezdí již celý čtvrtek, někde i středu. Tak si Marek koupil alespoň dvě jízdy veřejnosti na okruhu, které se konají každou středu od 18 hodin. Bohužel v druhé jízdě havaroval, tak se spěchalo domů opravovat stroj.
     Marek: „Jel jsem na velice mizerných pneumatikách, měl jsem je dávno sundat. Ve čtvrtek jsem opravil nejnutnější, koupil další sadu kapot a dal na nalakování, domluvil nové polepy a krátce po poledni jsme jeli opět do Brna, motocykl jsme dodělávali ve čtvrtek až na okruhu do jedné hodiny v noci. Kapoty mi přivezl Petr Nárožný v pátek odpoledne. Měli jsme na sobotní závod pozvány zástupce sponzorů, tak jsme se chtěli ukázat v plné parádě.“
     Vzhledem k našemu rozpočtu jezdíme na pneumatikách co nejdéle to jde a oprava po pádu stojí to co nová sada gum, kterou jsme ušetřili, to se nám stalo již několikrát :-(.
     V pátek dopoledne jel Marek dva volné tréninky, odpoledne první kvalifikační trénink, v němž si vyjel druhé místo na startovním roštu a zajel svůj rekord v Brně, ale pořád to nebyl ten pravý čas, vzhledem k velkému provozu na dráze. V sobotním tréninku se objevili technické problémy na motocyklu, které se nepodařilo odstranit ani do závodu a tak Marek po zahřívacím kole, těsně před startem odstoupil.
    
Problém byl v elektroinstalaci, předpokládáme čidlo na klikovém hřídeli. Moc jsme se na Brno těšili, ještě, že se jel mokrý závod, na suchu by nás to mrzelo dvojnásob. Bylo té smůly nějak moc, po cestě do Brna jsme píchly a totálně zničili pneumatiku na karavanu, pak nás nepustili na okruh, dále pád ve středečním tréninku a závod dopadl jak dopadl. Na poslední závod na Hungaroring jsme již na motocyklu vyměnili celou elektroinstalaci, včetně několika čidel, v Brně jsme vyzkoušeli i jinou řídící jednotku, ale ta je v pořádku. Jsem přesvědčeni, že teď bude vše fungovat.
 
V celkovém pořadí se tak Káňa posunul na páté místo.
Další a již poslední závod MMČR se jede 27.-29.srpna na maďarském okruhu Hungaroring.

   

Mezinárodní mistrovství ČR Most 30.července-1. srpen 2004

 
        
 

30.7.-1.8. proběhl další podnik Mezinárodního mistrovství ČR silničních motocyklů na mosteckém autodromu jako součást středoevropského mistrovství Alpe Adria Championship.
    
Marek si vyjel i přes pád v kvalifikacích páté místo na startu. Závod volné třídy se jel tentokrát již v sobotu, což nám celkem vyhovovalo. Start proběhl normálně a Marek si držel páté místo po celou dobu závodu za čtvrtým Martinem Vonroušem. Pořadí v cíly po deseti kolech: 1. Čihák, 2. Čermák, 3. Holán, 4. Vondrouš, 5. Káňa.
     Káňa: „V druhé kvalifikaci jsem havaroval po najetí na malou kalužinu vody od nějakého spodního pramene přímo uprostřed zatáčky, přitom jsem o tom věděl. Taková začátečnická chyba. Zajel jsem do depa a po opravě ještě vyjel na trať, stihl jsem již pouze jedno měřené kolo a bylo zrovna moje nejrychlejší i když mě dost zdržel jeden jezdec ve „vracáku“. V závodě jsem se po roztažení pole od třetího kola dost snažil, ale ve čtvrtém kole jsme začínali předjíždět jezdce o kolo zpět a měl jsem trochu smůlu, pokaždé mě zdrželi a soupeři (Vondrouš, Holán) je vždy stihli předjet bez problému. Třikrát jsem se chystal na Martina Vondrouše a pokaždé mě někdo zavřel zatáčku. V posledním kole jsem rezignoval a dojel v klidu do cíle. Ale tak to je, někdy vám k výsledku dopomůže trocha štěstí, jindy je to obráceně.“
   
V celkovém pořadí se Káňa posunul na čtvrtý místo, na třetího Čermáka ztrácí 8 bodů.
Další závod se jede na Automotodromu Brno 14. srpna.
    

Mezinárodní mistrovství ČR Pannoniaring 16.-18. červenec 2004

 
  
 
     
 

18. července se jel další podnik Mezinárodního mistrovství ČR silničních motocyklů, tentokrát jako součást Alpe Adria Cupu na maďarském okruhu Pannoniaring.
     V Maďarsku bývalo vždy dost teplo, proto před odjezdem do pozdních hodin probíhala montáž přídavného chladiče na Markovu Yamahu. Ve čtvrtek v 6 hodin odjel tým do Maďarska, kde bylo zataženo s přeháňkami, po rozbalení celého zázemí se pokračovalo v práci na motocyklu, který ještě nebyl z předchozího večera plně připraven. V pátek byli na programu volné tréninky, ale bohužel dopoledne opět deštivo. Kolem 12 hodiny se počasí umoudřilo. Marek odjel odpoledne dva třicetiminutové tréninky, ve kterých se po roce znovu seznamoval s okruhem.
     V sobotu kvalifikační tréninky, v kterých si Marek zajistil 5. pozici ve volné třídě. Na startu stál, ale až na osmém místě, jelikož závod byl sloučen s obdobnou maďarskou třídou. Start opět propad, v první zatáčce byl na 14. místě, po prvním kole 7., v dalším 6., v dalším 5. místo za 4. maďarským jezdcem, to trvalo tři kola než se přes něj dostal, do předposledního kola již najížděl čtvrtý se ztrátou 1,5 vteřiny za třetím Čermákem, do posledního kola měl ztrátu již jen 0,5 vteřiny, ale několik jezdců o kolo zpět rozhodlo o konečném výsledku.
      Během víkendu šli časy postupně dolů od 2:13 v prvním volném tréninku, k 2:07 v druhé kvalifikaci, 2:06 v nedělním ranním warm upu a konečně 2:04 v závodě. K dalšímu zlepšení nám chyběli volné tréninky, kterých jsme měli odjet víc.
      
Pořadí v cíly: Čihák, Vondrouš, Čermák, Káňa. V celkovém pořadí je Káňa na třetím místě s náskokem 1 bodu před Čermákem. Další závod se jede 1. srpna na mosteckém autodromu.
    

Mezinárodní mistrovství ČR Most 9.-11. červenec 2004

 
        
 

Po týdnu se jel opět v Mostě další závod Mezinárodního mistrovství České republiky silničních motocyklů. Závody obou volných tříd byly přidány na závěr programu Mistrovství Evropy spolu se třídou supermono. My jsme odejeli do Mostu ve čtvrtek odpoledne. V pátek několik volných tréninků a v sobotu kvalifikační tréninky. Marek si vybojoval pátou pozici na startu. Vyzkoušeli jsme řadu různých nastavení podvozku, ale pořád to není to pravé.
     Závod měl být odstartován v 17.45. Bohužel po několikeré změně počasí a několika haváriím byly odpolední závody Mistrovství Evropy několikrát přerušeny a celý program se neustále posunoval, start volné třídy byl nakonec až v 19.35. Hned v prvním kole došlo k havárii tří jezdců na začátku cílové roviny, jedna motorka začala hořet a závod byl také přerušen. Po 15 minutách byl nový start, závod byl zkrácen o jedno kolo na 9. Marek startoval z druhé řady, v retardéru byl 3., po dvou kolech klesl na 4. místo, v 6. kole postoupil přes Kamila Holáně na 3. místo, v dalším kole na 2. místo a tak dojel až do cíle, kde ho od vítěze Miloše Čiháka dělila jedna desetina vteřiny.
    
Byl to výborný závod, boj od začátku až do konce. Poslední 2 kola měl Marek co dělat, protože se mu povolila centrální matka na spojkovém koši, postupně přestávala vypínat spojka a velice špatně se odřazovalo, hlavně v posledním kole, po průjezdu cílem motorku hned odstavil, aby nedošlo k poškození a nejel ani závěrečné kolo a motorku do parkoviště, kde zůstává 30 minut po skončení závodu dotlačil odpočinutý mechanik z Caine Racing. Marek zajel v závodě svoje nejrychlejší kolo v Mostě a to 1:35,9. Domů jsme přijeli až o půl druhé v noci, ale stálo to za to.
 
Pořadí v cíly: Čihák, Káňa, Čermák. V celkovém pořadí se Marek posunul na 3. místo.
Další závod se jede hned po týdnu, tj. 18. července na maďarském okruhu Pannoniaring.

    

Mezinárodní mistrovství ČR Most 2.-4. červenec 2004

 
     
 
     
Pád Petra Nárožného
 

Do Mostu jsme odjeli ve čtvrtek brzy ráno. Jako druhý jezdec nastoupil Petr Nárožný.
Vše jsme připravili a chtěli hodně trénovat, bohužel několik přeháněk nám čtvrteční trénování odsunulo. V pátek opět proměnlivé počasí, ale stihli jsme 4 volné tréninky.
     První kvalifikační trénink vypadal na sucho, ale přišla přeháňka, tak kdo vyjel hned na začátku měl dobrý čas. Pro nás to bylo Nárožný 14 místo a Káňa 28. místo. Marek čekal z výjezdem do kvalifikace, až trať zcela vyschne, bohužel, po jeho nájezdu na trať začalo pršet, tak na slickách objel alespoň 2 měřená kola, která jsou nutná pro kvalifikování se do závodu a spoléhal se na druhý trénink v 17.30.
     Na druhý trénink již byla suchá trať. Výsledek: Marek 2. místo za Petrem Čermákem, Petr Nárožný 20. místo. Warm up, který se koná v neděli ráno před závodem a který již o ničem nerozhoduje Marek vyhrál. Do závodu nenastoupil Petr Čermák pro poruchu stroje, tak první pozice na roštu zůstala volná. Marek druhý, Kamil Holán třetí. Start se již celkem tradičně nepovedl a do retardéru na konci cílové rovinky šel Marek na čtvrtém místě. Na konci druhého kola byl druhý se ztrátou 4 sekundy na Kamila Holáně, kterou postupně snižoval až k 1,5 sekundy. 3 kola před cílem došlo ke kolizi v tzv. vracáku s jezdcem o kolo zpět, který neviděl signalizaci traťových komisařů modrou vlajkou a Marek přišel o polovinu spojkové páčky, ale oba jezdci pokračovali v jízdě. Ztráta na prvního tím opět vzrostla o 2 sekundy a bylo rozhodnuto. Petr Nárožný závod nedokončil, havaroval v 9 kole z 12. pozice, zlomenina ramene a operace, jinak je v dobré náladě, stroj téměř nepoškozen.
     Marek měl i trochu štěstí, že nenastoupil na start Petr Čermák pro poruchu stroje a Miloš Čihák, který se zranil na závodě v chorvatské Rijece.
Ve průběžném pořadí je tak Marek na čtvrtém místě. Další závod se jede hned za týden to je 11.7. opět v Mostě při Mistrovství Evropy.
    

RRC Speed Days Most 23.-24.červen 2004

 
Marek s Daliborem Gondíkem   Tomáš Foukal   Petr Kvěch  
 

Mezinárodní mistrovství ČR Hungaroring 22.-25. duben 2004

 
        
 

23.-25. dubna 2004 se konal první podnik Mezinárodního mistrovství ČR 2004 na maďarském okruhu Hungaroring. Marek byl přihlášen do třídy volná i do třídy superbike. Na maďarský závod nám bylo přiděleno st. číslo 29 (na 39 si počkáme na naše závody), jelikož dle sdělení Autoklubu není možné koordinovat st. čísla na celou sezónu v rámci AA Cupu, což podle nás možné je, jen si to někdo musí vzít na starost a všechny požadavky pro všechny jezdce v AA Cupu budou zasílány na něj (na jednu federaci).
    
Odjezd na maďarský Hungaroring byl ohrožen, jelikož Marek havaroval 14. dubna při testování na brněnském autodromu. Při nájezdu na cílovou rovinku následoval klasický highsider a katapult z motocyklu na asfalt v rychlosti 160 km/h, po třech saltech se zastavil v kačírku brněnského okruhu. Rentgen ukázal, že je vše v pořádku, pouze naražená obě kolena, loket a kyčel a natažená šlacha. Marek: "Dva dny jsem nemohl dělat nic, ale v sobotu jsem už byl v dílně abych se pokusil stihnout dát stroj do čtvrtka do pořádku. Vše se povedlo sehnat a opravit, kromě předních tlumičů, které jsme si vypůjčili z jiného motocyklu R1 model 2001 (díky Petrovi Čermákovi), což nebylo ideální, ale nic jiného se nedalo dělat, ve středu jsem byl do půlnoci v dílně a ve čtvrtek v 6 ráno jsme odjeli do Maďarska.“
    
Vzhledem ke zdravotnímu stavu jezdce se tým rozhodl pro minimum tréninků a rovnou nastoupit do kvalifikací. Na Hungaroring přijeli ve čtvrtek odpoledne, vše vybalili a odjeli jeden trénink pro vyzkoušení stroje a jezdce po pádu v Brně. Na velice jetých pneumatikách Marek objel 9 kol v tréninkovém tempu, vše se zdálo že funguje.
     Do volné třídy, která jela sloučena s obdobnou maďarskou třídou bylo přihlášeno celkem 50 jezdců. V pátek v první kvalifikaci ve volné třídě se Marek začal rozjíždět, opatrně a pomalu, bohužel po 6 kolech musel stroj odstavit pro vysokou teplotu (použita nevhodná chladící kapalina), navíc mu byl odejmut jeho nejrychlejší čas 2:04 za předjíždění pod žlutou vlajkou. To znamenalo 18. místo (6. v rámci MMČR), namísto pátého (třetího).
     Odpoledne kvalifikace třídy superbike, opět se velice zlepšoval, až k času 2:02, pak po 12 kolech přestal stroj fungovat, to znamenalo 26. míst na startu (10. v MMČR). Vše vypadalo velice dobře, z každou jízdou se zlepšoval, i když prakticky netrénoval. V druhých kvalifikacích jsme předpokládali další zlepšení minimálně o vteřinu a v závodě čas 2:01 a níž, bohužel počasí se zkazilo a tréninky za deště jsme vzhledem ke zdravotnímu stavu jezdce vynechali. Ještě navíc v sobotu odpoledne na trať vyteklo dost oleje a pořadatel nemohl zajistit kvalitní očištění, tak se program přesunul na neděli.
     Neděle ráno – prší, z toho důvodu Marek vynechal i druhý kvalifikační trénink superbike. Odpoledne se počasí umoudřilo a závod třídy superbike startoval ve 14 hod. na suchu, Marek dostal obstřik kolena a kyčle a vyrazil. V zaváděcím i zahřívacím kole vše fungovalo, ale po startu na konci cílové roviny přestal stroj fungovat. Po krátké pauze se podařilo nastartovat a pokračovat se ztrátou téměř 1 kola. Po objetí dalšího 1,5 kola opět problém, Marek svůj stroj odstavil a již jen přihlížel.
     Po ukončení závodu se začalo s opravou stroje, do startu volné třídy byla asi hodina času. Závada byla v elektroinstalaci, předpokládalo se vadné pádové čidlo. Nebyla možnost stroj vyzkoušet a v zaváděcím kole se ukázalo, že závada trvá, tak Marek zajel do depa a byl definitivně konec.
     Nárožný Petr jedoucí s podporou Eagle Racing na loňském stroji Marka Káni startující z 32. místa dojel na 19. místě - ve třídě open nad 600 v rámci českých jezdců na pěkném 7. místě.
     Doma jsme závadu určili - vadné relé palivového čerpadla způsobovalo přetížení a následné spálení spínacího tranzistoru v řídící jednotce. Je to velká smůla, chtěli jsme dovést věnec z volné třídy a dojet dobře i ve třídě superbike. Nyní je pauza 2 měsíce, tak vše dáme do pořádku. Takže 4. července v Mostě.