 |
[ 2009 ] [ 2008 ] [ 2007 ] [ 2007 WSBK ] [ 2006 WSBK ] [ 2005 ] [ 2004 ] [ 2003 ] [ 2002 ] [ 2001 ]
Mezinárodní
mistrovství ČR Hungaroring 27.-29. srpen 2004
|

|
27.-29.8.
proběhl poslední závod Mezinárodního mistrovství ČR silničních
motocyklů na maďarském okruhu Hungaroring. Eagle Racing Svitap STILL byl samozřejmě také přítomen.
Na motocyklu jsme vyměnili po problémech v Brně celou
elektroinstalaci, po výměně jsme zjistili, že příčinou všech
problémů byla vadná vysokonapěťová cívka, která špatně
držela na svíčce. Bohužel ve čtvrtečních volných trénincích
byl opět problém, opět v elektrice, ale jiný než v Brně.
Nakonec jsme závadu identifikovali, vadné relé v úplně
nové elektroinstalaci, vůbec jsem nepochopili, jak to je možné.
Vše byla souhra náhod a okolností. Pro jistotu nám Petr Nárožný
poslal na Hungaroring svůj stroj, s kterým jezdil loni Marek,
ale nebyl potřeba. Tím pádem Marek vůbec netrénoval
a jel rovnou kvalifikace, v kterých již vše fungovalo a máme
definitivně po problémech. Na Hungaroringu jsme najeli všehovšudy
18
kol při tréninku v dubnovém závodě, tak to bylo znát.
Přesto
si Marek Káňa v první kvalifikaci v pátek vybojoval páté
místo. V sobotním druhém kvalifikačním tréninku si
zlepšil svůj čas celou vteřinu a skončil na čtvrtém
místě, což znamená start z první řady. Nakonec z toho
bylo 3. místo, trochu nám přálo i štěstí (děkujem Petrovi
Čermákovi :-)).
Letošní sezóna byla pro nás nějak zakletá, jeli jsme
pouze pět závodů za sedmi a i v těch co jsme dojeli to
nebylo zcela bez problémů. Přitom si na přípravě na celou
sezónu i na jednotlivé závody dost zakládáme, je to prostě smůla. Takže sezóna je za námi a my se už díváme do
té příští.
V celkovém
pořadí skončil Marek Káňa s 80 body na
pátém místě.
1.Čihák
150, 2.Holán 114, 3.Vondrouš 90, 4.Čermák 83, 5.Káňa 80.
Celkové výsledky 2004
ZDE.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Brno 13.-15. srpen 2004
|

|
13.-15.8.
proběhl další podnik Mezinárodního mistrovství ČR silničních
motocyklů, tentokrát napro nás „domácí trati“, brněnském
Automotodromu, opět jako součást středoevropského mistrovství
Alpe Adria Championship. Celý
tým se na brněnský závod hodně těšil a považoval ho za
vyvrcholení sezóny. Jaké bylo zklamání ve středu po příjezdu
do Brna, kde nám bylo sděleno, že okruh je pronajat a otevřen
pro jezdce bude až ve čtvrtek v 18 hodin a volné tréninky
jsou pouze v pátek dopoledne, to při předpokládané účasti
350 jezdců je velice málo, běžně se jezdí již celý čtvrtek,
někde i středu. Tak si Marek koupil alespoň dvě jízdy veřejnosti
na okruhu, které se konají každou středu od 18 hodin. Bohužel
v druhé jízdě havaroval, tak se spěchalo domů opravovat
stroj.
Marek: „Jel jsem na velice mizerných pneumatikách, měl jsem
je dávno sundat. Ve čtvrtek jsem opravil nejnutnější, koupil
další sadu kapot a dal na nalakování, domluvil nové polepy a
krátce po poledni jsme jeli opět do Brna, motocykl jsme dodělávali
ve čtvrtek až na okruhu do jedné hodiny v noci. Kapoty mi přivezl
Petr Nárožný v pátek odpoledne. Měli jsme na sobotní závod
pozvány zástupce sponzorů, tak jsme se chtěli ukázat v plné
parádě.“
Vzhledem k našemu rozpočtu jezdíme na pneumatikách co nejdéle
to jde a oprava po pádu stojí to co nová sada gum, kterou jsme
ušetřili, to se nám stalo již několikrát :-(.
V pátek dopoledne jel Marek dva volné tréninky, odpoledne
první kvalifikační trénink, v němž si vyjel druhé místo
na startovním roštu a zajel svůj rekord v Brně, ale pořád
to nebyl ten pravý čas, vzhledem k velkému provozu na dráze. V sobotním
tréninku se objevili technické problémy na motocyklu, které se
nepodařilo odstranit ani do závodu a tak Marek po zahřívacím
kole, těsně před startem odstoupil.
Problém
byl v elektroinstalaci, předpokládáme čidlo na klikovém
hřídeli. Moc jsme se na Brno těšili, ještě, že se jel mokrý
závod, na suchu by nás to mrzelo dvojnásob. Bylo té smůly nějak
moc, po cestě do Brna jsme píchly a totálně zničili
pneumatiku na karavanu, pak nás nepustili na okruh, dále pád ve
středečním tréninku a závod dopadl jak dopadl. Na poslední závod
na Hungaroring jsme již na motocyklu vyměnili celou
elektroinstalaci, včetně několika čidel, v Brně jsme
vyzkoušeli i jinou řídící jednotku, ale ta je v pořádku.
Jsem přesvědčeni, že teď bude vše fungovat.
V celkovém
pořadí se tak Káňa posunul na páté místo.
Další
a již poslední závod MMČR se jede 27.-29.srpna na maďarském
okruhu Hungaroring.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Most 30.července-1. srpen 2004
|

|
30.7.-1.8.
proběhl další podnik Mezinárodního mistrovství ČR silničních
motocyklů na mosteckém autodromu jako součást středoevropského
mistrovství Alpe Adria Championship.
Marek
si
vyjel i přes pád v kvalifikacích páté místo na startu.
Závod volné třídy se jel tentokrát již v sobotu, což nám
celkem vyhovovalo. Start proběhl normálně a Marek si držel páté
místo po celou dobu závodu za čtvrtým Martinem Vonroušem. Pořadí
v cíly po deseti kolech: 1. Čihák, 2. Čermák, 3. Holán,
4. Vondrouš, 5. Káňa.
Káňa:
„V druhé kvalifikaci jsem havaroval po najetí na malou kalužinu
vody od nějakého spodního pramene přímo uprostřed zatáčky,
přitom jsem o tom věděl. Taková začátečnická chyba. Zajel
jsem do depa a po opravě ještě vyjel na trať, stihl jsem již
pouze jedno měřené kolo a bylo zrovna moje nejrychlejší i když
mě dost zdržel jeden jezdec ve „vracáku“. V závodě
jsem se po roztažení pole od třetího kola dost snažil, ale ve
čtvrtém kole jsme začínali předjíždět jezdce o kolo zpět
a měl jsem trochu smůlu, pokaždé mě zdrželi a soupeři (Vondrouš,
Holán) je vždy stihli předjet bez problému. Třikrát jsem se
chystal na Martina Vondrouše a pokaždé mě někdo zavřel
zatáčku. V posledním kole jsem rezignoval a dojel v klidu
do cíle. Ale tak
to je, někdy vám k výsledku dopomůže trocha štěstí,
jindy je to obráceně.“
V celkovém
pořadí se Káňa posunul na čtvrtý místo, na třetího Čermáka
ztrácí 8 bodů.
Další
závod se jede na Automotodromu Brno 14. srpna.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Pannoniaring 16.-18. červenec 2004
|


|
18. července se jel další podnik Mezinárodního
mistrovství ČR silničních motocyklů, tentokrát jako součást
Alpe Adria Cupu na maďarském okruhu Pannoniaring.
V Maďarsku bývalo vždy dost teplo, proto před
odjezdem do pozdních hodin probíhala montáž přídavného
chladiče na Markovu Yamahu. Ve čtvrtek v 6 hodin odjel tým
do Maďarska, kde bylo zataženo s přeháňkami, po rozbalení
celého zázemí se pokračovalo v práci na motocyklu, který ještě
nebyl z předchozího večera plně připraven. V pátek
byli na programu volné tréninky, ale bohužel dopoledne opět deštivo.
Kolem 12 hodiny se počasí umoudřilo. Marek odjel odpoledne dva
třicetiminutové tréninky, ve kterých se po roce znovu
seznamoval s okruhem.
V sobotu
kvalifikační tréninky, v kterých si Marek zajistil 5.
pozici ve volné třídě. Na startu stál, ale až na
osmém místě, jelikož závod byl sloučen s obdobnou maďarskou
třídou. Start opět propad, v první zatáčce byl na 14. místě,
po prvním kole 7., v dalším 6., v dalším 5. místo za 4. maďarským
jezdcem, to trvalo tři kola než se přes něj dostal, do
předposledního kola již najížděl čtvrtý se ztrátou 1,5
vteřiny za třetím Čermákem, do posledního kola měl ztrátu
již jen 0,5 vteřiny, ale několik jezdců o kolo zpět rozhodlo
o konečném výsledku.
Během
víkendu šli časy postupně dolů od 2:13 v prvním volném
tréninku, k 2:07 v druhé kvalifikaci, 2:06 v nedělním
ranním warm upu a konečně 2:04 v závodě. K dalšímu
zlepšení nám chyběli volné tréninky, kterých jsme měli
odjet víc.
Pořadí v cíly: Čihák, Vondrouš, Čermák, Káňa.
V celkovém pořadí je Káňa na třetím místě s náskokem
1 bodu před Čermákem. Další závod se jede 1. srpna na
mosteckém autodromu.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Most 9.-11. červenec 2004
|

|
Po týdnu se jel opět v Mostě další závod Mezinárodního
mistrovství České republiky silničních motocyklů. Závody obou
volných tříd byly přidány na závěr programu
Mistrovství Evropy spolu se třídou supermono. My jsme odejeli do Mostu ve čtvrtek odpoledne. V pátek několik
volných tréninků a v sobotu kvalifikační tréninky.
Marek si vybojoval pátou pozici na
startu. Vyzkoušeli
jsme řadu různých nastavení podvozku, ale pořád to není to
pravé.
Závod měl být odstartován v 17.45. Bohužel po několikeré
změně počasí a několika haváriím byly odpolední závody
Mistrovství Evropy několikrát přerušeny a celý program se
neustále posunoval, start volné třídy byl nakonec až v 19.35.
Hned v prvním kole došlo k havárii tří jezdců na
začátku cílové roviny, jedna motorka začala hořet a závod
byl také přerušen. Po 15 minutách byl nový start, závod byl
zkrácen o jedno kolo na 9. Marek startoval z druhé řady,
v retardéru byl 3., po dvou kolech klesl na 4. místo, v 6.
kole postoupil přes Kamila Holáně na 3. místo, v dalším kole
na 2. místo a tak dojel až do cíle, kde ho od vítěze Miloše
Čiháka dělila jedna desetina vteřiny.
Byl to výborný závod, boj od začátku až do
konce. Poslední 2 kola měl Marek co
dělat, protože se mu povolila centrální matka na spojkovém koši,
postupně přestávala vypínat spojka a velice špatně se odřazovalo,
hlavně v posledním kole, po průjezdu cílem motorku hned odstavil, aby nedošlo k poškození a
nejel ani závěrečné kolo a motorku do parkoviště,
kde zůstává 30 minut po skončení závodu dotlačil odpočinutý
mechanik z Caine Racing. Marek zajel v závodě svoje nejrychlejší kolo v Mostě a
to 1:35,9. Domů jsme přijeli až o půl druhé v noci, ale
stálo to za to.
Pořadí v cíly: Čihák, Káňa, Čermák. V celkovém
pořadí se Marek posunul na 3. místo.
Další závod se jede hned po týdnu, tj. 18. července na
maďarském okruhu Pannoniaring.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Most 2.-4. červenec 2004
|


Pád Petra Nárožného
|
Do Mostu jsme odjeli ve čtvrtek brzy ráno. Jako druhý
jezdec nastoupil Petr Nárožný.
Vše jsme připravili a chtěli hodně trénovat, bohužel několik
přeháněk nám čtvrteční trénování odsunulo. V pátek
opět proměnlivé počasí, ale stihli jsme 4 volné tréninky.
První kvalifikační trénink vypadal na sucho, ale přišla
přeháňka, tak kdo vyjel hned na začátku měl dobrý čas. Pro
nás to bylo Nárožný 14 místo a Káňa 28. místo. Marek čekal
z výjezdem do kvalifikace, až trať zcela vyschne,
bohužel, po jeho nájezdu na trať začalo pršet, tak na
slickách objel alespoň 2 měřená kola, která jsou nutná pro
kvalifikování se do závodu a spoléhal se na druhý trénink v 17.30.
Na druhý trénink již byla suchá trať. Výsledek:
Marek 2. místo
za Petrem Čermákem, Petr Nárožný 20. místo. Warm up, který se koná v neděli
ráno před závodem a který již o ničem nerozhoduje Marek
vyhrál. Do závodu nenastoupil Petr Čermák pro poruchu stroje,
tak první pozice na roštu zůstala volná. Marek druhý, Kamil Holán
třetí. Start se již celkem tradičně nepovedl a do retardéru
na konci cílové rovinky šel Marek na čtvrtém místě. Na
konci druhého kola byl druhý se ztrátou 4 sekundy na Kamila Holáně,
kterou postupně snižoval až k 1,5 sekundy. 3 kola před cílem
došlo ke kolizi v tzv. vracáku s jezdcem o kolo zpět,
který neviděl signalizaci traťových komisařů modrou vlajkou
a Marek přišel o polovinu spojkové páčky, ale oba jezdci
pokračovali v jízdě. Ztráta na prvního tím opět
vzrostla o 2 sekundy a bylo rozhodnuto. Petr Nárožný závod
nedokončil, havaroval v 9 kole z 12. pozice, zlomenina
ramene a operace, jinak je v dobré náladě, stroj téměř
nepoškozen.
Marek měl i trochu štěstí, že
nenastoupil na start Petr Čermák pro poruchu stroje a Miloš Čihák, který se zranil na závodě
v chorvatské Rijece.
Ve průběžném pořadí je tak Marek na čtvrtém místě. Další
závod se jede hned za týden to je 11.7. opět v Mostě při
Mistrovství Evropy.
|
RRC
Speed Days Most 23.-24.červen 2004
|

|
Mezinárodní
mistrovství ČR Hungaroring 22.-25. duben 2004
|

|
23.-25.
dubna 2004
se konal první podnik Mezinárodního mistrovství ČR 2004 na maďarském
okruhu Hungaroring. Marek byl přihlášen do třídy volná i do
třídy superbike. Na maďarský závod nám bylo přiděleno
st. číslo 29 (na 39 si počkáme na naše závody), jelikož dle
sdělení Autoklubu není možné koordinovat st. čísla na celou
sezónu v rámci AA Cupu, což podle nás možné je, jen si to někdo
musí vzít na starost a všechny požadavky pro všechny jezdce v
AA Cupu budou zasílány na něj (na jednu federaci).
Odjezd na maďarský
Hungaroring byl ohrožen, jelikož Marek havaroval 14.
dubna při testování na brněnském autodromu.
Při nájezdu na cílovou rovinku následoval klasický highsider
a katapult z motocyklu na asfalt v rychlosti 160 km/h,
po třech saltech se zastavil v kačírku brněnského
okruhu. Rentgen ukázal, že je vše v pořádku, pouze naražená
obě kolena, loket a kyčel a natažená šlacha. Marek: "Dva
dny jsem nemohl dělat nic, ale v sobotu jsem už byl v dílně
abych se pokusil stihnout dát stroj do čtvrtka do pořádku. Vše
se povedlo sehnat a opravit, kromě předních tlumičů, které
jsme si vypůjčili z jiného motocyklu R1 model 2001 (díky
Petrovi Čermákovi), což nebylo ideální, ale nic jiného se
nedalo dělat, ve středu jsem byl do půlnoci v dílně a ve
čtvrtek v 6 ráno jsme odjeli do Maďarska.“
Vzhledem ke zdravotnímu stavu jezdce se tým rozhodl pro minimum
tréninků a rovnou nastoupit do kvalifikací. Na Hungaroring přijeli
ve čtvrtek odpoledne, vše vybalili a odjeli jeden trénink pro
vyzkoušení stroje a jezdce po pádu v Brně. Na velice jetých
pneumatikách Marek objel 9 kol v tréninkovém tempu, vše se zdálo
že funguje.
Do volné
třídy, která jela sloučena s obdobnou maďarskou třídou
bylo přihlášeno celkem 50 jezdců. V pátek v první
kvalifikaci ve volné třídě se Marek začal rozjíždět,
opatrně a pomalu, bohužel po 6 kolech musel stroj odstavit pro
vysokou teplotu (použita nevhodná chladící kapalina), navíc
mu byl odejmut jeho nejrychlejší čas 2:04 za předjíždění
pod žlutou vlajkou. To znamenalo 18. místo (6. v rámci MMČR),
namísto pátého (třetího).
Odpoledne
kvalifikace třídy superbike, opět se velice zlepšoval, až k
času 2:02, pak po 12 kolech přestal stroj fungovat, to znamenalo 26.
míst na startu (10. v MMČR). Vše vypadalo velice dobře, z každou
jízdou se zlepšoval, i když prakticky netrénoval. V druhých
kvalifikacích jsme předpokládali další zlepšení minimálně
o vteřinu a v závodě čas 2:01 a níž, bohužel počasí
se zkazilo a tréninky za deště jsme vzhledem ke zdravotnímu
stavu jezdce vynechali. Ještě navíc v sobotu odpoledne na trať
vyteklo dost oleje a pořadatel nemohl zajistit kvalitní očištění,
tak se program přesunul na neděli.
Neděle ráno – prší, z toho důvodu Marek vynechal i
druhý kvalifikační trénink superbike. Odpoledne se počasí
umoudřilo a závod třídy superbike startoval ve 14 hod. na
suchu, Marek dostal obstřik kolena a kyčle a vyrazil. V zaváděcím
i zahřívacím kole vše fungovalo, ale po startu na konci cílové
roviny přestal stroj fungovat. Po krátké pauze se podařilo
nastartovat a pokračovat se ztrátou téměř 1 kola. Po objetí
dalšího 1,5 kola opět problém, Marek
svůj stroj odstavil a již jen přihlížel.
Po ukončení závodu se začalo s opravou stroje, do startu volné
třídy byla asi hodina času. Závada byla v elektroinstalaci, předpokládalo
se vadné pádové čidlo.
Nebyla možnost stroj vyzkoušet a v zaváděcím kole se ukázalo,
že závada trvá, tak Marek zajel do depa a byl definitivně
konec.
Nárožný Petr jedoucí s podporou Eagle Racing na loňském
stroji Marka Káni startující z 32. místa dojel na 19. místě
- ve třídě open nad 600 v rámci českých jezdců na pěkném
7. místě.
Doma jsme závadu určili - vadné relé
palivového čerpadla způsobovalo přetížení a následné spálení spínacího
tranzistoru v řídící jednotce. Je to velká smůla, chtěli jsme dovést
věnec z volné třídy a dojet dobře i ve třídě superbike. Nyní je pauza 2
měsíce, tak vše dáme do pořádku. Takže 4. července v Mostě.
|
 |
 |