 |
[ 2009 ] [ 2008 ] [ 2007 ] [ 2007 WSBK ] [ 2006 WSBK ] [ 2005 ] [ 2004 ] [ 2003 ] [ 2002 ] [ 2001 ]
Video gallery |
MMČR
22.6.2003 Hr.Králové
2:36
 |
MMČR
4.5.2003
Trenčín
2:34
 |
|
|
|
Promotion foto 2003
|

|
Slavnostní vyhlášení
sezóny SZM 2003
|

|
V sobotu 15.11. jsme byli přítomni
na slavnostním vyhlášení a ocenění nejlepších silničních
jezdců za sezónu 2003 v budově Autoklubu České republiky v
Praze. Převzali jsme pohár, věcné ceny a při výborném rautu
jsme probrali s ostatními jezdci co se dalo, kdo jak zbrojí na příští
rok apod.
Prezident AČR pan PeadDr. Roman Ječmínek nás ujistil, že příští
rok se na letištích nepojede, pouze autodromy, což je pozitivní
zpráva. Funkci předsedkyně VV SZM po paní ing. Míkové převzal
pan Václav Janek a také nás ujišťoval, že příští sezóna
bude O.K.
|
Gunti
Racing - 2 hodinový závod Most 20. září 2003
|
|
Jelikož MMČR bylo ukončeno
velice brzy a poslední diskutovaný závod na Hungaroringu nebyl
v rámci MMČR potvrzen, rozhodli jsme se, že pojedeme nějaký
klubová závod. Švýcarská agentura Gunti Racing pořádala v Mostě
tréninkové jízdy a v rámci nich i 2 hodinový vytrvalostní závod dvojic. Tým byl ve složení jezdců Petr
Čermák
a Marek Káňa.
Odjeli
jsme do Mostu v pátek odpoledne, připravili jsme si zázemí
v boxu. V sobotu tréninky, odpoledne kvalifikace a v 16 hod. byl
start závodu. Startovali jsme z první řady, díky Petrovi který
zajel kval. čas 1:37:465. Rozhodli jsme se pro střídání po 30
min., to by mělo být cca po 18-19 kolech s tím, že startovat a
rozjíždět závod bude Petr. Petr udržoval stále 4 místo. Střídání
proběhlo bez problémů. Marek si udržoval 4 pozici, ale
nejezdil dobře, časy byli okolo 1:38. Po 7 kolech byl závod přerušen,
celá cílová rovinka a retardér byl od oleje. Přerušení
trvalo cca 40 min. Bylo rozhodnuto, že zbytek závodu, vzhledem k
pozdní hodině se pojede na jednu hodinu a časy z obou se sečtou.
Do druhého závodu startoval Marek ze čtvrté pozice. Nyní to
byla úplně jiná jízda, několik kol zajeto za 1:36. Trochu práce
mu dal švýcar A.Hofer na Hondě, jezdící na třetím místě.
I přes něj se dostal na druhé místo a zvyšoval náskok, tak předával
i Petrovi, který závod dokončil i s technickými problémy na
stroji na 2. místě.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Most 22.-24 srpen 2003
|

|
22.-24.srpna se konal
poslední podnik Mezinárodního Mistrovství České republiky na
mosteckém Autodromu.
Tým
odjel do Mostu již v úterý večer. Marek měl v celkovém
pořadí náskok 10 bodů před Petrem Čermákem a v plánu
byly ještě dva závody, tak se nic nenechávalo náhodě. Ve středu
se zkoušel na motocyklu přídavný chladič, po dvou tetovacích
jízdách se vše osvědčilo. Ve čtvrtek dopoledne další tréninky,
v pátek další tři. Za tři dny jsme najeli 100 kol a to
bylo dobře, Marek potřeboval získat v Mostě jistotu hlavně při
nájezdech a průjezdech zatáčkami. Zkoušelo se i různé
nastavení podvozku.
V sobotní
kvalifikaci si Marek vyjel druhé místo na startu (první ve své
třídě) a Petr Čermák jedoucí tentokrát také za Eagle
Racing Svitap STILL Team místo třetí. S Petrem Čermákem plánujeme
spolupráci do příští sezóny, pro naše partnery a i pro diváky
to bude zajímavé. V sobotu večer po kvalifikačních jízdách
zasedala jury se zástupci Autoklubu ČR a zástupci jezdců a
padlo rozhodnutí, že tento závod bude v rámci letošního
mistrovství poslední. V původním časovém rozvrhu byl plánován
ještě jeden závod, jednalo se o letiště v Hradci Králové
nebo maďarský Hungaroring, kde by se MMČR odjelo jako součást
středoevropské trofeje Alpe Adria Cup. Promotér českého
mistrovství po značných potížích odstoupil od smlouvy s AČR
a tak se mostecký závod jel pod hlavičkou AČR. Toto rozhodnutí
přineslo pro tým jen uklidnění, protože v boji o titul
stačilo dojet na třetím místě, i když se do Hradce všichni
těšili.
Start závodu
byl v neděli 12:05. Markovi se start nepovedl a do retardéru
šel na druhém místě se ztrátou za Petrem Čermákem. V prvním
kole ho předjel a v druhém si získal náskok 1 vteřiny,
když zajel své vůbec nejrychlejší kolo v Mostě. Pak až
do cíle kontroloval Čermáka za sebou a přijel si pro vítězství
a titul.
Marek Káňa:
„Do závodu jsem nastupoval s celkem výjimečným klidem,
věděl jsem, že stačí dojet třetí. Start jsem si zkoušel během
našeho testování tady v Mostě mockrát a už to šlo, ale
při závodě jsem ho zkazil. Nakonec to dopadlo dobře. Chci poděkovat
všem členům týmu za podporu a trpělivost během celé sezóny,
občas panovala nervozita, jmenovitě Zdeněk, Vlasta a Ondra Havlíčkovi,
Langerová Pavla, Jedličková Lenka a moje žena Petra, ve které
mám oporu a pochopení.“ Celkové výsledky 2003
ZDE.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Pannoniaring 1.-3. srpen 2003
|

|
Uplynulý
víkend se konal další podnik seriálu závodů Mistrovství České
republiky silničních motocyklů na maďarském okruhu
Pannoniaring.
My jsme odjeli do Maďarska již ve čtvrtek ráno, aby bylo dost
času na seznámení se s pro nás novým okruhem. Bohužel
celý čtvrtek pršelo, takže se čekalo až na pátek. Již od rána
bylo slunečno a tak jsme se dopoledne zúčastnili dvou volných
tréninků. Ve výhodě byli jezdci, kteří již okruh znali z předchozích
ročníků.
V prvním kvalifikačním tréninku
si Marek vyjel čtvrté místo na startu. V sobotním druhém
tréninku bohužel hned v prvním kole havaroval a tak nedošlo,
na rozdíl od konkurence, k žádnému zlepšení. Ve stejném
místě havarovali ke konci tréninku i další dva jezdci, mimo
jiné i Petr Čermák. Výsledné osmé místo na startu (čtvrtý
ve své třídě) je alespoň ve druhé řadě na roštu. Závod
se jel pro nízkou účast jezdců sloučením tří tříd open
do a nad 600 a maďarská třída Aral Cup.
Již
od pátku panovalo v Maďarsku velké teplo, při startu závodu
ukazoval teploměr na Pannonii teploty: vzduch 37, trať 54. Marek
se po startu propracoval na pátou pozici (4 ve své třídě),
ale postupně ztrácel až na sedmou příčku (5 ve své třídě).
Po havárii jednoho z jezdců a technické poruše Kamila Holána
si nakonec dojel pro třetí místo. První skončil Vichera, druhý
Čermák.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Most 11.-13. červenec 2003
|

|
11.-13.7.2003 se konal
další podnik seriálu závodů Mistrovství České republiky
silničních motocyklů opět na mosteckém autodromu. Závody se
konaly při Mistrovství Evropy.
Závod třídy open se jel v neděli v 16 hodin,
startovní pole bylo sestaveno sloučením tříd do a nad 600.
Marek skončil v kvalifikacích na pátém místě na startu
(ve své třídě třetí).
Po startu v prvním
kole došlo k havárii, kde skončil i jeho největší
konkurent Petr Čermák.
Na
konci prvního kola byl Marek na druhém místě za Brožem. Ve třetím
kole závodu došlo k další větší havárii v technické
pasáži za retardérem, z jednoho stroje vytekl na trať všechen
olej a tak byl závod ve čtvrtém kole zastaven, jednoho jezdce
odvezla sanitka. Po cca 15 minutách byl vyhlášen nový start a
rošt byl sestaven podle výsledků na konci třetího kola (Marek
druhý). Závod byl zkrácen o jedno kolo, takže druhá část se
jela ne sedm kol a celkové výsledky vzniknou součtem časů z obou
rozjížděk. Po druhém startu šel do čela Vichera z pátáho
místa a Marek hned za ním, na konci prvního kola šel do
čela a ujížděl zbytku pole, po 5 kolech měl náskok téměř
5 vteřin, pak ho zdržela skupinka jezdců o kolo zpět a Holán
jedoucí na druhém místě se dotáhl za něho, takže se muselo
jet pořád hodně ostře. V předposledním kole šel do čela
Holán, na cílové rovince ho Marek předjel a v posledním kole
havaroval s prvního místa, když najel na olejovou skvrnu
po předchozí havárii.
Co na to Marek: “Byla to
moje chyba, před tou osudnou levou zatáčkou odřazuji o čtyři
rychlosti, špatně jsem si odpočítal rychlosti a odřadil až
na 1 a byl tak trochu delší a v zatáčce se tak dostal na
střed až do míst kde byl ten olej zasypaný vapexem, ujelo mi přední
kolo a už to bylo. Přemýšlel jsem během jízdy o celém tom víkendu,
už jsem se viděl v cíly a to byla chyba, Kamil za zády mi
nevadil, i kdyby mě v posledním kole předjel, tak bych skončil
první, protože jsem měl z prvního závodu 1,5 vteřiny náskok,
takže jsem jel normálně, bez zbytečného riskování, ale
chybička se vloudila. Před závodem jsem byl dost nervózní,
protože jsem startoval až z pátého místa, jel jsem
kvalifikace na starých pneumatikách a nové jsme nasadili až
na závod, pak ještě to přerušení závodu na klidu
taky nepřidá. Pro mě je trochu štěstí, že bez bodů zůstal
i Petr Čermák. Těší mě, že jsem zajel v naší třídě
nejrychlejší kolo těsně pod 1:37 - 1:36,9.“
Zvítězil tak Holán, druhý
Vichera, třetí Kadavý.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Most 4.-6. červenec 2003
|

|
4.-6.6.2003 se konal další
podnik seriálu závodů Mistrovství České republiky silničních
motocyklů na mosteckém autodromu. Do Mostu jsme odjeli již ve
čtvrtek dopoledne, aby bylo dost času na přípravu i když předpověď
počasí silničním závodům
moc nepřála. Měli jsme v plánu odjet v pátek alespoň tři
volné tréninky, protože Marek most nemá najetý a moc mu
nejde. V pátek v 11 hodin vyjel na suchou trať, ale po
druhém kole se motorka chovala velice podivně, nešlo se sní
vejít do zatáček, nemluvě o několikerém smyku na přední
kolo. Po prohlídce stroje v depu se zjistila příčina –
špatný ventilek a tím pádem podhuštěné přední kolo. Bohužel
od té chvíle s malými přestávkami pršelo až do večera,
takže bylo po trénování.
V
sobotu se počasí umoudřilo do té míry, že nepršelo a tak se
oba kvalifikační tréninky odjeli na suché trati. Marek skončil
po prvním na druhém místě, v druhém se zlepšil, ale
bylo to zase druhé místo se ztrátou 0,3 sekundy na Petra Čermáka.
Vzhledem k tomu, že s novým
strojem jsme tu prakticky nejeli a veškeré nastavení jsme tak
zkoušeli v kvalifikacích docela dobrý výsledek, i když Marek
neměl dobrý pocit ze své jízdy, nemohl pořád chytit ten správný
rytmus, chyběl páteční trénink, měli jsme v plánu
alespoň 40 kol.
V neděli
ráno bylo opět zataženo. Závod třídy open se jel v 10.40
a tak v týmu všichni doufali, že počasí vydrží, protože
mokrý závod nemá rád asi
nikdo.
Start byl na suchu. Marek na startu nepatrně
zaspal, ale do všeobecně obávaného mosteckého retardéru na
konci cílové rovinky se dostal na druhém místě za Kadavým
(#33 startujícího ze šestého místa), který v druhé
prudké levé zatáčce přebrzdil přední kolo a upadl. Marek se
tak bez boje ujal vedení těsně následovaný Čermákem. Tito
dva jezdci nasadily velice rychlé tempo a všem se rychle
vzdalovali, již na konci třetího kola začali
předjíždět jezdce o kolo zpět. Tak jeli prakticky celý
závod – Káňa první a Čermák v těsném závěsu za
jeho zadním kolem. V posledním kole dojeli další skupinu
jezdců o kolo zpět a to zrovna v poslední dvojzatáčce před
cílem, a promícháním jezdců došlo k tomu, že Marek dojel na
druhém místě se ztrátou 0,08 sekundy!
Výsledkem je tedy druhé místo
a 20 bodů. Průběžné pořadí třídy open nad 600 vede Marek
Káňa se 70 body před Čermákem
(56 b.) a Fischerem (41 b.). Další závod se jede 12.7. opět na
autodromu v Mostě.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Hradec Králové 20.-22. červen 2003
|

|
Ve dnech 20. – 22.6.2003 se konal další podnik seriálu závodů
Mistrovství České republiky silničních motocyklů, tentokrát
se jelo na letišti v Hradci Králové. Náš tým se zúčastnil samozřejmě také.
Od minulého závodu jsme trochu změnili název. Máme vystavenu
Autoklubem ČR licenci soutěžícího, takže oficiální název
nyní je Eagle Racing Svitap STILL Team.
Před závodem v Hradci jsme potřebovali dokončit práce na
motocyklu, jednalo se o nastavení elektroniky na motorové brzdě.
Ve středu jsme byly testovat nové nastavení v Brně a bohužel
druhý jezdec Petr Nárožný havaroval. Petr je v pořádku,
ale motocykl jsme nestihly za jeden den připravit, jelikož jsme
do Hradce odjížděli již v pátek brzy ráno. Petr tedy
bohužel nejel.
Na hradecké letiště jsme dorazili v pátek v 9
hodin ráno. Při pátečních odpoledních volných trénincích
se dva závodníci zranili, z důvodů nebezpečných vytyčovacích
prvků tratě. Vše tedy pořadatel předělával s dohledem
zástupců jezdců a celý program tréninkových jízd se tak
posunul do pozdních odpoledních hodin.
V sobotu od rána byli na programu kvalifikační jízdy.
Marek si vyjel v první sobotní kvalifikaci třetí místo
na startu, v druhé odpolední kvalifikaci se posunul
na místo první s téměř vteřinovým náskokem před druhým
Petrem Čermákem.
Nyní k samotnému závodu. Obavy ze startu,
které jsou Markovou slabou stránkou byly zbytečné, vše vyšlo na jedničku.
Marek se od začátku ujal vedení a nasadil maximální tempo. Únik
před soupeři se podařil, po osmi kolech si vyjel náskok 7 vteřin
před zbytkem pole a pak jen
kontroloval situaci za sebou až do cíle.
Výsledkem je tedy první místo
a dalších 25 bodů. Průběžné pořadí třídy open nad 600
vede Marek Káňa s 50 body před Kamilem Holánem (33 b.) a
Petrem Čermákem (31 b.). Další závod se již jede na klasickém
autodromu, a to 6.července v Mostě.
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Trenčín 4.-5. květen 2003
|


|
2.-4. května 2003 se jel
první podnik Mezinárodního
mistrovství ČR na letišti v Trenčíně. Do Trenčína jsme přijeli
už ve čtvrtek po druhé hodině s velkými obavami z neznalosti
tratě, ale tu neznal nikdo a taky z betonu letištní plochy, na
betonovém povrchu jsme nikdy nejeli. Organizace a pořadatelská služba
dost skřípaly, několikrát se měnil časový rozvrh, což na
klidu nepřispělo.
V pátek byly dva volné tréninky pro každou
třídu, z každým odjetým kolem jsme zjišťovali, že betonový
povrch je celkem příjemný, ale obavy nám a nejenom nám dělala
bezpečnost tratě, padali návrhy aby jsme se my jezdci dohodli a
všichni odmítly startovat. Po řadě debat se nakonec v sobotu
rozjeli kvalifikace a vše utichlo. Dopolední kvalifikaci jsme
jeli na starých gumách, nové měli přijít až na odpoledne a
nedělní závod. K poledni se ale zatáhlo a začalo pršet a nepříjemně
foukat, takže jsme na druhou kvalifikaci nenastoupili.
Na start si vyjeli Marek #39 druhé a Petr
#49,
pro kterého to byl první závod v MMČR dvacáté místo.
Startovní pole bylo vytvořeno sloučením dvou tříd 250-600 a
nad 600. Tím pádem jsme ve své třídě měli první a dvanáctou
pozici.
Start se Markovi jak je zvykem nepovedl,
do první zatáčky šel čtvrtý, po prvním kole byl druhý a v
dalším kole se dostal do vedení, kde se udržel až do konce závodu.
Výsledkem je první místo před druhým Petrem Čermákem #43 a třetím
Markem Fischerem #35 a 25 bodů. Petr po jednom "výletu"
do trávy a jedním lehkým kontaktem se soupeřem dojel na devátém
místě a má 7 bodů. Oba jezdci jsou spokojeni a těší se na
další závod 22. června v Hradci Králové.
|
 |
 |