 |
[ 2009 ] [ 2008 ] [ 2007 ] [ 2007 WSBK ] [ 2006 WSBK ] [ 2005 ] [ 2004 ] [ 2003 ] [ 2002 ] [ 2001 ]
26.9.2008
Czech Endurance Cup - Úrazová nemocnice Brno |

|
Tak můj týmový kolega
Zdeněk Brabec je na konci sezóny ve výtečné formě, svědčí o tom poslední
závod Czech Endurance Cup, který se jel na brněnském Automotodromu ve
čtvrtek 25.9. a Zdeněk rozbil hned dva motocykly a ještě sebe. Nyní leží
na úrazové nemocnici v Brně, tak jako já před 4 týdny, má tříštivou
zlomeninu lýtkové kosti na pravé noze, já měl tříštivou zlomeninu
lýtkové kosti na levé noze
. Zvláštní náhoda.
Zdeněk mě, ale překonal, já mám v noze pouze jednu kovovou výztuhu a
Zdeněk hned dvě!, já měl po operaci jeden drén a Zdeněk má dva, takže mu
k tomuto vedení blahopřeji a přeji nám oběma brzké uzdravení
.
|
11.9.2008
Úrazová nemocnice Brno |

|
Tak jsem byl 2 týdny po operaci na kontrole a dostal jsem fešáckou
ortézu, na rtg snímku lze spatřit jak nás sport zoceluje
.
Začal jsem jezdit na rotopedu a opatrně rozcvičovat. Vše bude OK.
|
|
31.8.2008
Alpe Adria Championship Automotodrom Brno |

|
Teď je pátek odpoledne a
závody již máme bohužel za sebou. Píši z Úrazové nemocnice v Brně, kam
jsem se dostal po pádu v 1. kvalifikačním tréninku volné třídy
. Do Brna
jsme přijeli ve čtvrtek ráno, připravili zázemí, které bylo tentokráte o
něco hezčí než jindy, jelikož jsme pozvali partnery týmu, tak jsme se
chtěli předvést.
Rozhodl jsem se pro dva volné tréninky, v prvním to
bylo nic moc, jelikož jsem na zkoušku nechal nastavení moto z Mostu, čas
2:11. V druhém jsem již nastavil tlumení a geometrii dle našeho minulého
brněnského závodu, ihned se zlepšil pocit z jízdy a čas 2:10. Na starých
pneu (přední 120 kol, zadní 50 kol), takže všichni jsme viděli
kvalifikaci velice dobře. Při minulém brněnském závodě jsem zajel v
kvalifikaci sbk 2:09 a dokonce i v nedělním warm-upu jsme jel 2:09 tři
kola za sebou, ale závod se nepoved viz níže. Ale nyní jsme měli jasnou
představu ve volné první na startu a první místo v závodě s časem 2:08,
což vše bylo reálné. Do první
kvalifikace jsem se rozhodl nasadit zadní pneu Pirelli, kterou jsem loni
dostal novou a byla by škoda ji vyhodit, takže odjedu první kvalifikaci
a uvidíme, alespoň se jí zbavím, i když jezdím Dunlop a jsem nadmíru
spokojen. První kolo po výjezdu jsem dal na zahřátí a druhé se
snažil číst pneu a její chování, absolutně pohodovou jízdou tam padlo
2:11,8 a konečně se rozjel do rychlého kola. Bohužel na výjezdu z druhé
pravé před stadionem následoval highsider, ale opravdový tj. s pádem (bez
pádu je to pouze smyk zadního kola a mylně se říká: "dostal jsem hajda "
- zejména u rádoby závodníků je toto oblíbený výraz). Bylo to velice rychlé, zadek motorky byl okamžitě vedle
mne a já se proletěl vzduchem. Nejsem si vědom chyby nebo moc plynu,
výjezd je velmi krátký a hned se jde na brzdu a zatáčka vlevo. Možná
bylo něco na dráze, nevím, v každém případě s Dunlop by se to nestalo i
kdyby na té dráze něco bylo. Škoda dobrého kola, škoda
motorky (i když to tak strašné není), škoda pěkného závodního víkendu
(na superbiky jsem se těšil), škoda titulu z volné třídy, no a škoda té
nožičky, letos jsem chtěl konečně dát ten maraton. V kotníku mám
tříštivou zlomeninu lýtkové kosti - kovovou výztuhu se 7 šrouby a sešité
vnitřní vazy, ale ještě k tomu naražená kostrč, zadek, rameno a žebra,
už nevím jak ležet .
Takže pro letošek se loučím a na jaře opět na dráze
.
Všem svým soupeřům
vzkazuji: "Nashledanou v dubnu na Hungaroringu
."
Poznámka:
Highsider - pád po smyku zadního kola, kdy je jezdec vymrštěn pres vrch
motorky, proto high side - vysoká strana.
Lowsider - méně používaný výraz, je to pád po smyku předního, kdy
jezdec spadne na dráho přímo mnohdy z výšky pouze několik cm. Low side -
nízká strana. Škody na moto bývají jen malé a zranění téměř žádná.
|
27.7.2008
Alpe Adria Championship Autodrom Most |



|
Od
brněnského závodu MČR uplynuly již 4 týdny a nastal čas na další,
tentokrát na mosteckém autodromu. Ve dnech 24.-27.7. se zde konal další
podnik seriálu Mistrovství ČR silničních motocyklů a Alpe Adria
Championship.
Mostecký autodrom, na který jsme se přesunuli již ve středu večer,
dostal přes zimu nový povrch, tak jsme se těšili. Ve čtvrtek jsme objeli
2 volné tréninky a musím říct, že nový povrch je vynikající (lepší než
Brno) i když ještě chybí poslední 2 zatáčky a cílová rovinka, které
budou nové na příští sezónu. V kvalifikačních jízdách třídy OPEN CZ jsem
získal druhé místo na startu za Liborem Milotou. Páteční závod třídy
OPEN CZ se značně protáhl, vzhledem k haváriím byl dvakrát přerušen, tak
jsme si start vyzkoušeli celkem třikrát. V druhém kole jsem se dostal na
první místo a vybudoval si několikavteřinový náskok, v posledním kole
ale došlo opět k těžké havárii jednoho z jezdců a na poslední téměř
čtvrtině okruhu byli vyvěšeny žluté vlajky (nebezpečí - zákaz
předjíždění). Já dojel jezdce o kolo zpět (Kozelka) a musel jet za ním
až k zelené vlajce na posledním postu traťových komisařů, k výjezdu na
cílovou rovinku, tím pádem mě druhý Libor Milota dojel, ale vítězství se
podařilo, i když těsně.
V sobotu pro nás začalo vše nanovo, tentokrát ve třídě SUPERBIKE.
V sobotních kvalifikacích jsem získal 8. místo na startu v poháru Alpe
Adria, v MČR to znamenalo 3. místo. Nedělní velice teplé počasí
věštilo těžký závod, který startoval v 16 hodin. Dokončil jsem ho na
desátém místě v středoevropském mistrovství Alpe Adria, ale hlavně na
třetím místě v rámci Mistrovství ČR, za Milošem Čihákem a Markem
Svobodou. Jsem velice spokojen, 3. místo v MČR Superbike je opravdovou
odměnou za práci, které bylo během těch čtyř dnů až dost. Opět nás
provázelo několik drobných technických problémů od plánované výměny
pružiny zadního tlumiče za tvrdší až po prasklou záslepku na motoru a
tím únik oleje či zaseklý startér při nájezdu na startovní rošt!, ale
vše se podařilo vyřešit.
Další závod seriálu MČR se koná 28.-31. srpna na
brněnském automotodromu.
V čtyřtýdenní přestávce mezi závody MČR se tým v rámci trénování
zúčastnil 14. července závodu seriálu Czech Endurance Cup s týmem IBOS
na brněnském Automotodromu. Tyto vytrvalostní závody jsou dobrý trénink
na udržení se v závodní kondici a taky se alespoň zbavíme starých pneu,
které zde dojezdíme. V čtyřhodinovém vytrvalostním závodě jsme
získali třetí místo.
|
29.6.2008
Alpe Adria Championship Automotodrom Brno |



|
Poslední červnový víkend se konal na brněnském Automotodromu další
podnik Mezinárodního Mistrovství ČR silničních motocyklů a mistrovství
Alpe Adria Championship. Opět jsme se zúčastnili a to ve třídě OPEN CZ a
SUPERBIKE.
Byla to naše premiéra na novém povrchu. Hned v prvním čtvrtečním
volném tréninku jsem zajel svůj vůbec nejrychlejší brněnský čas.
V druhém volném tréninku to bylo ještě rychleji. Dle času to vypadalo na
super začátek.
Bohužel,
v kvalifikačních jízdách se objevil problém na bloku motoru a objel jsem
pouze 2 kola. Přesto můj čas stačil na druhé místo na startu za polským
jezdcem, v OPEN CZ první místo.
Do pátečního závodu jsem byl nucen vyměnit motor. Jelikož můj druhý
motor není kompletní, dohodl jsem se na zapůjčení s Markem Svobodou (Jafferson team),
za což mu děkuji. V půl druhé v noci jsem šel spát a téměř vše bylo
hotové. Ve warmup tréninku vše fungovalo bez problému. Závod třídy OPEN
CZ startoval v 17 hodin. Po startu jsem se jako obvykle propadl,
tentokrát na 5. místo, po třech kolech jsem postoupil do vedení a udržel
si je až do konce.
Pátek byl za námi a čekalo nás to samé, tentokrát ve třídě
Superbike, tzn. v sobotu dva kvalifikační tréninky a v neděli závod.
V sobotní kvalifikaci jsem časem 2:09,5 získal 10. místo na startu
v Alpe Adrii, v rámci MČR 4. místo. Super čas, spokojenost. V nedělním
warmupu jsem potvrdil svůj kvalifikační čas.
Všechny jízdy od začátku sezóny jsme jezdil na starých typech
pneumatik, které byly vyrobeny v roce 2004 a 2005. Na závod třídy
superbike jsme poprvé nasadili nový typ pneu Dunlop NTEC. Očekával jsem
větší grip pneu a čas pod 2:09. Bohužel zadní pneu klouzala, bylo to
nejhorší co jsem zažil, přidání plynu a smyk téměř hned. Nakonec z toho
bylo 4. místo v MČR (14. v AA
). S tím jsme tak
nějak počítali, ale ten čas mohl být lepší a umístění v AA taky. Po
závodě, jsem cítil zklamání, ale 4. místo v SBK je super, 1. místo v OPEN
CZ taky a čas 2:09,5 taky, takže povedený víkend, až na to koncovku
.
Po závodě jsme přišli na příčinu, problému se zadní pneu. Nyní se
už těšíme na nový povrch našeho oblíbeného mosteckého okruhu. Vzhledem
k tomu, že chci na novém povrchu brněnské trati ještě nějaké věci
ověřit, přijal jsme nabídku týmu IBOS k účasti na 6ti hodinovém závodě
seriálu Czech Endurance Cup 14. července v Brně.
|
25.5.2008
Alpe Adria Championship Pannoniaring |



|
Dne 25. května se konal na maďarském okruhu Pannoniaring první závod
seriálu Mistrovství ČR silničních motocyklů. Náš tým odjel do maďarska
ve čtvrtek ráno. Po vybudování zázemí týmu jsme se pustili do
kvalifikačních tréninků. V pátek jeden a v sobotu tři. Já jsem
byl přihlášen do závodů dvou tříd, OPEN CZ a Superbike, vzhledem k tomu
jsem se rozhodl nejet žádný volný trénink.
Pannoniaring mám rád, ale moc mi nejde, přesto jsem v kvalifikaci ve
volné získal první místo na startu, ve třídě
Superbike 4. místo v CZ (16. v AA). Závod třídy OPEN se jel
v neděli v 11 hodin dopoledne. Při prvním startu došlo na startovním
roštu k havárii 4 motocyklů a závod byl zastaven. Opakovaný start
proběhl bez problémů, ale propadl jsem se na 5. místo, v druhé zatáčce
jsem se dostal na třetí pozici a zavěsil jsem se za druhého jezdce, kterého
jsem chtěl předjet až na cílové rovině, protože jel celkem divoce a
zbytečně nebezpečně.
Ten ale do jedné pomalé vracečky najížděl hodně z vnitřku, rozhodl jsem
se k předjíždění a najel si více zeširoka, předjížděný jezdec
bohužel přebrzdil přední kolo a havaroval (brzdil v místě, kde je nutné
mít již přidaný plyn) a vzal
mě sebou. Je to velká smůla,
očekával jsem první
místo nebo alespoň boj o něj
.
Závod třídy Superbike měl startovat v 15.45. Do té doby jsme
připravili motocykl, který byl jen lehce poškozen. Mě trápila
naražená žebra a loket, které se při čekání na start odpoledního závodu
začala ozývat. 30 minut před startem si tedy vzal nějakou tabletku na
tlumení bolesti a šli jsme na to. Závod Superbike proběhl v klidu bez
větších soubojů a přijel jsem si pro 14. místo v Alpe Adrii a 4. místo v MČR.
|
 |
 |