2009 ] [ 2008 ] 2007 ] 2007 WSBK ] 2006 WSBK ] 2005 ] 2004 ] 2003 ] 2002 ] 2001 ]

26.9.2008 Czech Endurance Cup - Úrazová nemocnice Brno

  
Zdeněk Brabec #57  Zdeněk Brabec #57
 
Tak můj týmový kolega Zdeněk Brabec je na konci sezóny ve výtečné formě, svědčí o tom poslední závod Czech Endurance Cup, který se jel na brněnském Automotodromu ve čtvrtek 25.9. a Zdeněk rozbil hned dva motocykly a ještě sebe. Nyní leží na úrazové nemocnici v Brně, tak jako já před 4 týdny, má tříštivou zlomeninu lýtkové kosti na pravé noze, já měl tříštivou zlomeninu lýtkové kosti na levé noze . Zvláštní náhoda. Zdeněk mě, ale překonal, já mám v noze pouze jednu kovovou výztuhu a Zdeněk hned dvě!, já měl po operaci jeden drén a Zdeněk má dva, takže mu k tomuto vedení blahopřeji a přeji nám oběma brzké uzdravení .
 

11.9.2008 Úrazová nemocnice Brno

 

 
 
Tak jsem byl 2 týdny po operaci na kontrole a dostal jsem fešáckou ortézu, na rtg snímku lze spatřit jak nás sport zoceluje . Začal jsem jezdit na rotopedu a opatrně rozcvičovat. Vše bude OK.
 

31.8.2008 Alpe Adria Championship Automotodrom Brno


  Loket     
  
Teď je pátek odpoledne a závody již máme bohužel za sebou. Píši z Úrazové nemocnice v Brně, kam jsem se dostal po pádu v 1. kvalifikačním tréninku volné třídy . Do Brna jsme přijeli ve čtvrtek ráno, připravili zázemí, které bylo tentokráte o něco hezčí než jindy, jelikož jsme pozvali partnery týmu, tak jsme se chtěli předvést.
     Rozhodl jsem se pro dva volné tréninky, v prvním to bylo nic moc, jelikož jsem na zkoušku nechal nastavení moto z Mostu, čas 2:11. V druhém jsem již nastavil tlumení a geometrii dle našeho minulého brněnského závodu, ihned se zlepšil pocit z jízdy a čas 2:10. Na starých pneu (přední 120 kol, zadní 50 kol), takže všichni jsme viděli kvalifikaci velice dobře. Při minulém brněnském závodě jsem zajel v kvalifikaci sbk 2:09 a dokonce i v nedělním warm-upu jsme jel 2:09 tři kola za sebou, ale závod se nepoved viz níže. Ale nyní jsme měli jasnou představu ve volné první na startu a první místo v závodě s časem 2:08, což vše bylo reálné. Do první kvalifikace jsem se rozhodl nasadit zadní pneu Pirelli, kterou jsem loni dostal novou a byla by škoda ji vyhodit, takže odjedu první kvalifikaci a uvidíme, alespoň se jí zbavím, i když jezdím Dunlop a jsem nadmíru spokojen. První kolo po výjezdu jsem dal na zahřátí a druhé se snažil číst pneu a její chování, absolutně pohodovou jízdou tam padlo 2:11,8 a konečně se rozjel do rychlého kola. Bohužel na výjezdu z druhé pravé před stadionem následoval highsider, ale opravdový tj. s pádem (bez pádu je to pouze smyk zadního kola a mylně se říká: "dostal jsem hajda" - zejména u rádoby závodníků je toto oblíbený výraz). Bylo to velice rychlé, zadek motorky byl okamžitě vedle mne a já se proletěl vzduchem. Nejsem si vědom chyby nebo moc plynu, výjezd je velmi krátký a hned se jde na brzdu a zatáčka vlevo. Možná bylo něco na dráze, nevím, v každém případě s Dunlop by se to nestalo i kdyby na té dráze něco bylo. Škoda dobrého kola, škoda motorky (i když to tak strašné není), škoda pěkného závodního víkendu (na superbiky jsem se těšil), škoda titulu z volné třídy, no a škoda té nožičky, letos jsem chtěl konečně dát ten maraton.  V kotníku mám tříštivou zlomeninu lýtkové kosti - kovovou výztuhu se 7 šrouby a sešité vnitřní vazy, ale ještě k tomu naražená kostrč, zadek, rameno a žebra, už nevím jak ležet .
Takže pro letošek se loučím a na jaře opět na dráze .
  
Všem svým soupeřům vzkazuji: "Nashledanou v dubnu na Hungaroringu ."
 
Poznámka:
Highsider - pád po smyku zadního kola, kdy je jezdec vymrštěn pres vrch motorky, proto high side - vysoká strana.
Lowsider - méně používaný výraz, je to pád po smyku předního, kdy jezdec spadne na dráho přímo mnohdy z výšky pouze několik cm. Low side - nízká strana. Škody na moto bývají jen malé a zranění téměř žádná.
 

27.7.2008 Alpe Adria Championship Autodrom Most

 
 
 

   

  

Od brněnského závodu MČR uplynuly již 4 týdny a nastal čas na další, tentokrát na mosteckém autodromu. Ve dnech 24.-27.7. se zde konal další podnik seriálu Mistrovství ČR silničních motocyklů a Alpe Adria Championship.
     Mostecký autodrom, na který jsme se přesunuli již ve středu večer, dostal přes zimu nový povrch, tak jsme se těšili. Ve čtvrtek jsme objeli 2 volné tréninky a musím říct, že nový povrch je vynikající (lepší než Brno) i když ještě chybí poslední 2 zatáčky a cílová rovinka, které budou nové na příští sezónu. V kvalifikačních jízdách třídy OPEN CZ jsem získal druhé místo na startu za Liborem Milotou. Páteční závod třídy OPEN CZ se značně protáhl, vzhledem k haváriím byl dvakrát přerušen, tak jsme si start vyzkoušeli celkem třikrát. V druhém kole jsem se dostal na první místo a vybudoval si několikavteřinový náskok, v posledním kole ale došlo opět k těžké havárii jednoho z jezdců a na poslední téměř čtvrtině okruhu byli vyvěšeny žluté vlajky (nebezpečí - zákaz předjíždění). Já dojel jezdce o kolo zpět (Kozelka) a musel jet za ním až k zelené vlajce na poslednímDěkuji BONMOTU za přilby. postu traťových komisařů, k výjezdu na cílovou rovinku, tím pádem mě druhý Libor Milota dojel, ale vítězství se podařilo, i když těsně.
     V sobotu pro nás začalo vše nanovo, tentokrát ve třídě SUPERBIKE. V sobotních kvalifikacích jsem získal 8. místo na startu v poháru Alpe Adria, v MČR to znamenalo 3. místo. Nedělní velice teplé počasí věštilo těžký závod, který startoval v 16 hodin. Dokončil jsem ho na desátém místě v středoevropském mistrovství Alpe Adria, ale hlavně na třetím místě v rámci Mistrovství ČR, za Milošem Čihákem a Markem Svobodou. Jsem velice spokojen, 3. místo v MČR Superbike je opravdovou odměnou za práci, které bylo během těch čtyř dnů až dost. Opět nás provázelo několik drobných technických problémů od plánované výměny pružiny zadního tlumiče za tvrdší až po prasklou záslepku na motoru a tím únik oleje či zaseklý startér při nájezdu na startovní rošt!, ale vše se podařilo vyřešit.
     Další závod seriálu MČR se koná 28.-31. srpna na brněnském automotodromu.
 
     V čtyřtýdenní přestávce mezi závody MČR se tým v rámci trénování zúčastnil 14. července závodu seriálu Czech Endurance Cup s týmem IBOS na brněnském Automotodromu. Tyto vytrvalostní závody jsou dobrý trénink na udržení se v závodní kondici a taky se alespoň zbavíme starých pneu, které zde dojezdíme. V čtyřhodinovém vytrvalostním závodě jsme získali třetí místo.
   

29.6.2008 Alpe Adria Championship Automotodrom Brno

 
     
  

        
 
     

  

Poslední červnový víkend se konal na brněnském Automotodromu další podnik Mezinárodního Mistrovství ČR silničních motocyklů a mistrovství Alpe Adria Championship. Opět jsme se zúčastnili a to ve třídě OPEN CZ a SUPERBIKE.
     Byla to naše premiéra na novém povrchu. Hned v prvním čtvrtečním volném tréninku jsem zajel svůj vůbec nejrychlejší brněnský čas. V druhém volném tréninku to bylo ještě rychleji. Dle času to vypadalo na super začátek. Bohužel, v kvalifikačních jízdách se objevil problém na bloku motoru a objel jsem pouze 2 kola. Přesto můj čas stačil na druhé místo na startu za polským jezdcem, v OPEN CZ první místo.
     Do pátečního závodu jsem byl nucen vyměnit motor. Jelikož můj druhý motor není kompletní, dohodl jsem se na zapůjčení s Markem Svobodou (Jafferson team), za což mu děkuji. V půl druhé v noci jsem šel spát a téměř vše bylo hotové. Ve warmup tréninku vše fungovalo bez problému. Závod třídy OPEN CZ startoval v 17 hodin. Po startu jsem se jako obvykle propadl, tentokrát na 5. místo, po třech kolech jsem postoupil do vedení a udržel si je až do konce.
     Pátek byl za námi a čekalo nás to samé, tentokrát ve třídě Superbike, tzn. v sobotu dva kvalifikační tréninky a v neděli závod.  V sobotní kvalifikaci jsem časem 2:09,5 získal 10. místo na startu v Alpe Adrii, v rámci MČR 4. místo. Super čas, spokojenost. V nedělním warmupu jsem potvrdil svůj kvalifikační čas.
     Všechny jízdy od začátku sezóny jsme jezdil na starých typech pneumatik, které byly vyrobeny v roce 2004 a 2005. Na závod třídy superbike jsme poprvé nasadili nový typ pneu Dunlop NTEC. Očekával jsem větší grip pneu a čas pod 2:09. Bohužel zadní pneu klouzala, bylo to nejhorší co jsem zažil, přidání plynu a smyk téměř hned. Nakonec z toho bylo 4. místo v MČR (14. v AA ). S tím jsme tak nějak počítali, ale ten čas mohl být lepší a umístění v AA taky. Po závodě, jsem cítil zklamání, ale 4. místo v SBK je super, 1. místo v OPEN CZ taky a čas 2:09,5 taky, takže povedený víkend, až na to koncovku .
     Po závodě jsme přišli na příčinu, problému se zadní pneu. Nyní se už těšíme na nový povrch našeho oblíbeného mosteckého okruhu. Vzhledem k tomu, že chci na novém povrchu brněnské trati ještě nějaké věci ověřit, přijal jsme nabídku týmu IBOS k účasti na 6ti hodinovém závodě seriálu Czech Endurance Cup 14. července v Brně.
     

25.5.2008 Alpe Adria Championship Pannoniaring

 
        Havárie na staru

 
      Marek 39      Marek 39
 
    

  

Dne 25. května se konal na maďarském okruhu Pannoniaring první závod seriálu Mistrovství ČR silničních motocyklů. Náš tým odjel do maďarska ve čtvrtek ráno. Po vybudování zázemí týmu jsme se pustili do kvalifikačních tréninků. V pátek jeden a v sobotu tři. Já jsem byl přihlášen do závodů dvou tříd, OPEN CZ a Superbike, vzhledem k tomu jsem se rozhodl nejet žádný volný trénink.
     Pannoniaring mám rád, ale moc mi nejde, přesto jsem v kvalifikaci ve volné získal první místo na startu, ve třídě Superbike 4. místo v CZ (16. v AA). Závod třídy OPEN se jel v neděli v 11 hodin dopoledne. Při prvním startu došlo na startovním roštu k havárii 4 motocyklů a závod byl zastaven. Opakovaný start proběhl bez problémů, ale  propadl jsem se na 5. místo, v druhé zatáčce jsem se dostal na třetí pozici a zavěsil jsem se za druhého jezdce, kterého jsem chtěl předjet až na cílové rovině, protože jel celkem divoce a zbytečně nebezpečně. Ten ale do jedné pomalé vracečky najížděl hodně z vnitřku, rozhodl jsem se k předjíždění a najel si více zeširoka, předjížděný jezdec bohužel přebrzdil přední kolo a havaroval (brzdil v místě, kde je nutné mít již přidaný plyn) a vzal mě sebou. Je to velká smůla, očekával jsem první místo nebo alespoň boj o něj .
     Závod třídy Superbike měl startovat v 15.45. Do té doby jsme připravili motocykl, který byl jen lehce poškozen. Mě trápila naražená žebra a loket, které se při čekání na start odpoledního závodu začala ozývat. 30 minut před startem si tedy vzal nějakou tabletku na tlumení bolesti a šli jsme na to. Závod Superbike proběhl v klidu bez větších soubojů a přijel jsem si pro 14. místo v Alpe Adrii a 4. místo v MČR.