 |
[ 2009 ] [ 2008 ] [ 2007 ] [ 2007 WSBK ] [ 2006 WSBK ] [ 2005 ] [ 2004 ] [ 2003 ] [ 2002 ] [ 2001 ]
17.9.2007
4 hodinový vytrvalostní závod silničních motocyklů CEC
Automotodrom Brno |



|
Článek převzat z
www.motoracing.cz:
Poslední závod C.E.C. byl pro náš tým zároveň posledním závodem této
sezóny. Po pravdě řečeno, po "zkušenosti" z Mostu jsem do tohoto závodu
už nechtěl nastoupit - závody se, dle mého názoru, mají rozhodovat na
trati a způsob jakým organizátoři používají Safety Car výsledky výrazně
ovlivňuje. Přesto jsem se nechal Markem přemluvit a závodu jsme se
zúčastnili. Byl to přece jen poslední závod v sezóně a tak jsme se
rozhodli prolomit smůlu a pokusit se atakovat první příčku.
Na brněnském okruhu máme letos dost odjeto a tak jsem
se rozhodl využít tento závod k testu pneumatik pro příští sezónu.
Letošní sezóna byla čtvrtou, kterou jsem absolvoval na pneumatikách
Pirelli a bylo na čase vyzkoušet i něco jiného. Já se rozhodl, že
vyzkouším pneu Dunlop. Ve volných trénincích jsem tak jezdil hlavně já a
zkoušel a nastavoval s Markem podvozek mojí Yamahy R1. Přestože jsem
nebyl s novými pneu příliš spokojen, hlavně na výjezdech a při jízdě v
rovném směru, rozhodl jsem se absolvovat na nich i závod.
Marek byl v kvalifikaci opět nejrychlejší a já tak
startoval z prvního místa. Už v druhém kole po startu se však z mé
motorky začaly linout podivné zvuky. Začal jsem jezdit opatrně a pozorně
sledoval, co se s mým strojem děje. Po necelé půlhodině vyjel po jedné z
havárií na trať Safety Car a i tentokrát nás to poškodilo. Jezdil jsem v
té době na osmém místě a soupeře jsem měl na dohled - Safety Car vyjel
za pátého jezdce a špička tak dostala fakticky jedno kolo náskoku...
Díky prodlevě se Safety Carem jsme střídali až po 45 minutách - Marek se
na trať vracel na 11.místě. Mezitím jsme zjistili, že problém mého
motocyklu je opět v převodovce, tentokrát odešel třetí rychlostní
stupeň. Na moment jsem přemýšlel, že už nenastoupím a vzdáme to, protože
trojku potřebuju v Brně nejvíc, ale nakonec jsem se rozhodl vzepřít se
smůle a pokusit se i s tímto omezením závod dojet.
Když mi Marek předával štafetu pohybovali jsem se na
5.místě. Musel jsem pozměnit svůj jezdecký styl, abych ztrátu rychlosti
na výjezdech ze zatáček, které jezdím na 3 a teď jsem je jel na čtyřku,
vykompenzoval. Dařilo se mi jezdit časy kolem 2:19 a tím jsem nejenom
držel naši pozici, ale dařilo se mi postupovat kupředu. Do poslední
půlhodiny vyjížděl Marek na 2. místě v Superbikách (3.celkově) s 40s
ztráty na před námi jedoucí tým 2More Motul. Rychlou a bezchybnou jízdou
Marek ztrátu zlikvidoval a na cílové čáře soupeře předjel.
Takže, jako letos pokaždé, s technickými potížemi, ale přesto jsme
dojeli - a dojeli jsme první!
V úterý dopoledne, den po závodě, jsme ze zprávy na webu organizátorů
závodů CEC zjistili, že jsme byli penalizování 30s za předjíždění za
Safety Carem. Když pominu to, že ani jeden z nás se tohoto přestupku
nedopustil, přemýšlím nad tím, jak může organizátor výsledky změnit a
nedat týmům, kterých se to týká, možnost alespoň se k incidentu
vyjádřit. Vzhledem ke komplikacím, které přináší chybné použití Safety
caru je však tohle pouhou drobností nemající na naše vítězství vliv.
Vliv to má "pouze" na naše rozhodování o účinkování v těchto závodech v
následující sezóně. |
Autor
Zdeněk Brabec
|
9.9.2007
Mezinárodní Mistrovství ČR silničních motocyklů Automotodrom Brno |


|
 Brněnský závod byl letos
jediným závodem mistrovství ČR na který jsme se vypravili. Abych se
vyjezdil, přihlásil jsme se kromě třídy superbike i do volné třídy.
Bohužel deštivý čtvrtek nám udělal trochu čáru přes rozpočet. Volné
tréninky propršeli a kvalifikace taky. Potřeboval jsem kroužit a trochu
si Brno najet, ale počasí bylo proti nám. Kvalifikace byli katastrofou.
Kvalitní (letošní a měkké) mokré pneu mi přijeli do Brna až v pátek, takže kvalifikace na
starých tvrdých a sluncem ještě vytvrzených pneumatikách, které jsem
jako jediné ve čtvrtek sehnal, tento problém je vlivem používaným 16,5
palcovým ráfkům, 17 nebyl problém koupit. Po prvním kole na dráze
jsem chtěl zajet do boxu a vzdát to. Nedalo se na tom vůbec jet, ale
řekl jsem si, že budu pomalu kroužit třeba se pneu ojedou a zlepší se
to, zadní pneu minimální grip. Zadní pneu se několikrát protočila i na
čtvrtý rychlostní stupeň na rovině!!! Po první kvalifikaci bylo pouze 40
minut do druhé. Zadní pneu jsem vzal dokola pilníkem, byl to pokus
strhnout vrchní vrstvu gumy. Za jízdy trochu
zlepšení, ale pořád byla motorka hodně nestabilní i při mírném náklonu,
o kolenu na zemi se mi mohlo jen zdát. Nakonec i když jsem jezdil
neskutečně pomalu, jsem si jízdu začal užívat a trénovat si cit pro odezvu
od zadní pneu. S
tak starou a tvrdou gumou šlo kolo bokem samo.
V pátek už počasí vypadalo lépe. Warm up na suchu, takže
pohoda. Čas 2:16 nic moc, ale poslední mistrák jsem jel v Brně před
dvěma lety.
Na startovním roštu v pátečním závodu volné, jsem nějak zapomněl co ta světla znamenají
:-))) a při rozsvícení červené vyrazil, hned jsem si uvědomil chybu a
zabrzdil, mezitím už světla zhasla a ostatní jeli, tak jsem vyrazil
taky, vědom si toho, že dostanu trest "ride through" tj. průjezd boxovou
uličkou rychlostí 60 km/h. Po první zatáčce propad na 15. místo, pro
trest jsem zajížděl na 5. místě, v dalším kole 22. a v cíli 6. Nejlepší
čas 2:14,2, nic moc, před odjezdem do Brna jsem měl představu dostat se
na svůj čas ze závodu před dvěma lety, tj. 2:13, bohužel se to
nepovedlo, svou roli jistě sehrálo i deštivé počasí a tím pádem nemožnost
suchého tréninku. Třeba se to povede v superbikách.
Tam šlo vše dobře. Do kvalifikací jsem se rozhodl
nasadit jeté pneu, které vyřadil Marek Svoboda.
A čas v 1. kvalifikaci 2:12,8. Spokojenost. V 2. kvalifikaci 2:13,4. Bylo
hodně zima, ale dvanáctka tam padla. Závod, který byl přerušen pro déšť
jsem dokončil v Alpe Adrii 6., v MMČR na 4. místě. Takže výborné. Škoda,
že jsem stihl až ten poslední závod letošní sezóny.
Ve tradičně silně obsazené třídě Superstock startoval Zdeněk
Brabec po
pro něj ne příliš vydařené kvalifikaci z 25. místa. Na startu byl hned
vedle Lukáše Fejta a Přemka Glinze, ale co je hlavní, hoši z IV Racing
byli až za ním.
Po vynikajícím startu se podařilo dojet i do cíle před
IV Racing. Cíl byl tak splněn: 8. místo v MČR, 22.
místo v AlpeAdrii a v celkovém pořadí šampionátu MČR Superstock 7.místo.
Pořadí MČR Superbike v tomto závodě:
1. Čihák
2. Svoboda
3. Mrkývka
4. Káňa
5. Vichera
6. Vondráček
7. Trčka
8. Drozd
9. Dorňák
10.Šaroch
11.Sauer
12.Brož
|
Pořadí MČR
Superstock v tomto závodě:
1. Čermák
2. Urbanec
3. Holan
4. Borowczak
5. Glinz
6. Noss
7. Fejt
8. Brabec
9. Štecher
10.Fojtík
11.Duchoň
12.Holanec
13.Rasocha
14.Valenta
15.Schwarz
Nedokončil:
Prager
|
|
6.8.2007
4 hodinový vytrvalostní závod silničních motocyklů CEC Autodrom Most |

|
Tak jsme si po dvou
nepovedených závodech CEC trochu spravily chuť, z 2. místem jsme
spokojení, ale ...
Já jsem nejel v Mostě 2 roky, je to moje oblíbená trať,
tak jsem se na závod těšil. Bohužel jsem ve svém prvním volném tréninku
havaroval, hned v prvním kole vlivem technického problému s přední
brzdou, tím pádem jsem další hodinu vyměňoval poškozené díly a stihl
jsem objet pouze 8 kol v posledního volného tréninku na opětovné seznámení s
tratí. Pak přišla kvalifikace, tam jsem zajel k mému překvapení
nejrychlejší čas a startovali jsme tak z prvního místa. Most mám prostě
rád a líbí se mi.
Závod rozjížděl opět Zdeněk, kterému tato role, která
mu jde velmi dobře, už asi zůstane. Dohodli jsme si střídat po 30
minutách jízdy. V třetí hodině závodu se objevil drobný problém na
Zdeňkově stroji, který si vyžádal nečekané střídání již po 15 minutách,
ale podařilo se ho v boxech vyřešit, aby mohl pokračovat v závodě. Dále
nás zdrželi komisaři na výjezdu z boxové uličky, když při našem střídání
byl uzavřen výjezd z boxů a Zdeněk tak musel čekat až safety car zajede
do boxů, zdržení cca 3 minuty oproti normálnímu průběhu střídání. Před námi
tímto způsobem střídalo asi 5 týmů, ale nás a jeden další nechali
komisaři čekat, přitom pravidla CEC hovoří o zpomalení závodu safety
carem jinak. No co, hlavně že jsme dojeli konečně do cíle, v závodě jsem
najel 67 kol a výsledek
také není špatný, ale ...
|
 |
 |