2009 ] 2008 ] [ 2007 ] 2007 WSBK ] 2006 WSBK ] 2005 ] 2004 ] 2003 ] 2002 ] 2001 ]

17.9.2007 4 hodinový vytrvalostní závod silničních motocyklů CEC  Automotodrom Brno

  
Zdeněk na startu           Marek           Marek
 
Zdeněk na startu                 Zdeněk                 Zdeněk
     
Marek           Marek           Zdeněk
       
Stupně vítězůČlánek převzat z www.motoracing.cz:
Poslední závod C.E.C. byl pro náš tým zároveň posledním závodem této sezóny. Po pravdě řečeno, po "zkušenosti" z Mostu jsem do tohoto závodu už nechtěl nastoupit - závody se, dle mého názoru, mají rozhodovat na trati a způsob jakým organizátoři používají Safety Car výsledky výrazně ovlivňuje. Přesto jsem se nechal Markem přemluvit a závodu jsme se zúčastnili. Byl to přece jen poslední závod v sezóně a tak jsme se rozhodli prolomit smůlu a pokusit se atakovat první příčku.
     Na brněnském okruhu máme letos dost odjeto a tak jsem se rozhodl využít tento závod k testu pneumatik pro příští sezónu. Letošní sezóna byla čtvrtou, kterou jsem absolvoval na pneumatikách Pirelli a bylo na čase vyzkoušet i něco jiného. Já se rozhodl, že vyzkouším pneu Dunlop. Ve volných trénincích jsem tak jezdil hlavně já a zkoušel a nastavoval s Markem podvozek mojí Yamahy R1. Přestože jsem nebyl s novými pneu příliš spokojen, hlavně na výjezdech a při jízdě v rovném směru, rozhodl jsem se absolvovat na nich i závod.
     Marek byl v kvalifikaci opět nejrychlejší a já tak startoval z prvního místa. Už v druhém kole po startu se však z mé motorky začaly linout podivné zvuky. Začal jsem jezdit opatrně a pozorně sledoval, co se s mým strojem děje. Po necelé půlhodině vyjel po jedné z havárií na trať Safety Car a i tentokrát nás to poškodilo. Jezdil jsem v té době na osmém místě a soupeře jsem měl na dohled - Safety Car vyjel za pátého jezdce a špička tak dostala fakticky jedno kolo náskoku... Díky prodlevě se Safety Carem jsme střídali až po 45 minutách - Marek se na trať vracel na 11.místě. Mezitím jsme zjistili, že problém mého motocyklu je opět v převodovce, tentokrát odešel třetí rychlostní stupeň. Na moment jsem přemýšlel, že už nenastoupím a vzdáme to, protože trojku potřebuju v Brně nejvíc, ale nakonec jsem se rozhodl vzepřít se smůle a pokusit se i s tímto omezením závod dojet.
     Když mi Marek předával štafetu pohybovali jsem se na 5.místě. Musel jsem pozměnit svůj jezdecký styl, abych ztrátu rychlosti na výjezdech ze zatáček, které jezdím na 3 a teď jsem je jel na čtyřku, vykompenzoval. Dařilo se mi jezdit časy kolem 2:19 a tím jsem nejenom držel naši pozici, ale dařilo se mi postupovat kupředu. Do poslední půlhodiny vyjížděl Marek na 2. místě v Superbikách (3.celkově) s 40s ztráty na před námi jedoucí tým 2More Motul. Rychlou a bezchybnou jízdou Marek ztrátu zlikvidoval a na cílové čáře soupeře předjel.
Takže, jako letos pokaždé, s technickými potížemi, ale přesto jsme dojeli - a dojeli jsme první!
V úterý dopoledne, den po závodě, jsme ze zprávy na webu organizátorů závodů CEC zjistili, že jsme byli penalizování 30s za předjíždění za Safety Carem. Když pominu to, že ani jeden z nás se tohoto přestupku nedopustil, přemýšlím nad tím, jak může organizátor výsledky změnit a nedat týmům, kterých se to týká, možnost alespoň se k incidentu vyjádřit. Vzhledem ke komplikacím, které přináší chybné použití Safety caru je však tohle pouhou drobností nemající na naše vítězství vliv. Vliv to má "pouze" na naše rozhodování o účinkování v těchto závodech v následující sezóně.

Autor Zdeněk Brabec
 

9.9.2007 Mezinárodní Mistrovství ČR silničních motocyklů Automotodrom Brno

                           
                            
 
                            
             
Zdeněk na startu SuperstockůMarek na startu SuperbikůBrněnský závod byl letos jediným závodem mistrovství ČR na který jsme se vypravili. Abych se vyjezdil, přihlásil jsme se kromě třídy superbike i do volné třídy. Bohužel deštivý čtvrtek nám udělal trochu čáru přes rozpočet. Volné tréninky propršeli a kvalifikace taky. Potřeboval jsem kroužit a trochu si Brno najet, ale počasí bylo proti nám. Kvalifikace byli katastrofou. Kvalitní (letošní a měkké) mokré pneu mi přijeli do Brna až v pátek, takže kvalifikace na starých tvrdých a sluncem ještě vytvrzených pneumatikách, které jsem jako jediné ve čtvrtek sehnal, tento problém je vlivem používaným 16,5 palcovým ráfkům, 17 nebyl problém koupit. Po prvním kole na dráze jsem chtěl zajet do boxu a vzdát to. Nedalo se na tom vůbec jet, ale řekl jsem si, že budu pomalu kroužit třeba se pneu ojedou a zlepší se to, zadní pneu minimální grip. Zadní pneu se několikrát protočila i na čtvrtý rychlostní stupeň na rovině!!! Po první kvalifikaci bylo pouze 40 minut do druhé. Zadní pneu jsem vzal dokola pilníkem, byl to pokus strhnout vrchní vrstvu gumy. Za jízdy trochu zlepšení, ale pořád byla motorka hodně nestabilní i při mírném náklonu, o kolenu na zemi se mi mohlo jen zdát. Nakonec i když jsem jezdil neskutečně pomalu, jsem si jízdu začal užívat a trénovat si cit pro odezvu od zadní pneu. S tak starou a tvrdou gumou šlo kolo bokem samo.
     V pátek už počasí vypadalo lépe. Warm up na suchu, takže pohoda. Čas 2:16 nic moc, ale poslední mistrák jsem jel v Brně před dvěma lety.
     Na startovním roštu v pátečním závodu volné, jsem nějak zapomněl co ta světla znamenají :-))) a při rozsvícení červené vyrazil, hned jsem si uvědomil chybu a zabrzdil, mezitím už světla zhasla a ostatní jeli, tak jsem vyrazil taky, vědom si toho, že dostanu trest "ride through" tj. průjezd boxovou uličkou rychlostí 60 km/h. Po první zatáčce propad na 15. místo, pro trest jsem zajížděl na 5. místě, v dalším kole 22. a v cíli 6. Nejlepší čas 2:14,2, nic moc, před odjezdem do Brna jsem měl představu dostat se na svůj čas ze závodu před dvěma lety, tj. 2:13, bohužel se to nepovedlo, svou roli jistě sehrálo i deštivé počasí a tím pádem nemožnost suchého tréninku. Třeba se to povede v superbikách.
     Tam šlo vše dobře. Do kvalifikací jsem se rozhodl nasadit jeté pneu, které vyřadil Marek Svoboda.
A čas v 1. kvalifikaci 2:12,8. Spokojenost. V 2. kvalifikaci 2:13,4. Bylo hodně zima, ale dvanáctka tam padla. Závod, který byl přerušen pro déšť jsem dokončil v Alpe Adrii 6., v MMČR na 4. místě. Takže výborné. Škoda, že jsem stihl až ten poslední závod letošní sezóny.
    
    
Ve tradičně silně obsazené třídě Superstock startoval  Zdeněk Brabec po pro něj ne příliš vydařené kvalifikaci z 25. místa. Na startu byl hned vedle Lukáše Fejta a Přemka Glinze, ale co je hlavní, hoši z IV Racing byli až za ním.
     Po vynikajícím startu se podařilo dojet i do cíle před IV Racing. Cíl byl tak splněn: 8. místo v MČR, 22. místo v AlpeAdrii a v celkovém pořadí šampionátu MČR Superstock 7.místo.
    
Pořadí MČR Superbike v tomto závodě:
1. Čihák
2. Svoboda
3. Mrkývka
4. Káňa
5. Vichera
6. Vondráček
7. Trčka
8. Drozd
9. Dorňák
10.Šaroch
11.Sauer
12.Brož

     
Pořadí MČR Superstock v tomto závodě:
1. Čermák
2. Urbanec
3. Holan
4. Borowczak
5. Glinz
6. Noss
7. Fejt
8. Brabec
9. Štecher
10.Fojtík
11.Duchoň
12.Holanec
13.Rasocha
14.Valenta
15.Schwarz
Nedokončil:
Prager

   

6.8.2007 4 hodinový vytrvalostní závod silničních motocyklů CEC Autodrom Most

 
            
 

Tak jsme si po dvou nepovedených závodech CEC trochu spravily chuť, z 2. místem jsme spokojení, ale ...
     Já jsem nejel v Mostě 2 roky, je to moje oblíbená trať, tak jsem se na závod těšil. Bohužel jsem ve svém prvním volném tréninku havaroval, hned v prvním kole vlivem technického problému s přední brzdou, tím pádem jsem další hodinu vyměňoval poškozené díly a stihl jsem objet pouze 8 kol v posledního volného tréninku na opětovné seznámení s tratí. Pak přišla kvalifikace, tam jsem zajel k mému překvapení nejrychlejší čas a startovali jsme tak z prvního místa. Most mám prostě rád a líbí se mi.
     Závod rozjížděl opět Zdeněk, kterému tato role, která mu jde velmi dobře, už asi zůstane. Dohodli jsme si střídat po 30 minutách jízdy. V třetí hodině závodu se objevil drobný problém na Zdeňkově stroji, který si vyžádal nečekané střídání již po 15 minutách, ale podařilo se ho v boxech vyřešit, aby mohl pokračovat v závodě. Dále nás zdrželi komisaři na výjezdu z boxové uličky, když při našem střídání byl uzavřen výjezd z boxů a Zdeněk tak musel čekat až safety car zajede do boxů, zdržení cca 3 minuty oproti normálnímu průběhu střídání. Před námi tímto způsobem střídalo asi 5 týmů, ale nás a jeden další nechali komisaři čekat, přitom pravidla CEC hovoří o zpomalení závodu safety carem jinak. No co, hlavně že jsme dojeli konečně do cíle, v závodě jsem najel 67 kol a výsledek také není špatný, ale ...