2009 ] 2008 ] 2007 ] 2007 WSBK ] 2006 WSBK ] 2005 ] 2004 ] 2003 ] [ 2002 ] 2001 ]

 Promotion
 


 

Mezinárodní mistrovství ČR Brno 13.-14. září 2002

 

        

        
 

 13.-14. září 2002 se jel poslední podnik Mezinárodního mistrovství ČR v Brně. Pořadatelé záměrně sestavili časový rozvrh tak, aby se všechny kvalifikace odjeli v pátek a závody v sobotu. Důvodem bylo vyhlášení celkových výsledků sezóny v sobotu večer a pak následná oslava.
     My jsme přijeli na okruh již ve středu navečer v sestavě: jezdec - Marek, mechanici - Petra, Pavla, Lenka. Náš stan se těšil velké pozornosti díky příjemným "mechanikům" a slivovici od našeho partnera Palírny Biskupice. Spát jsme šli v pozdních hodinách.
     Ve čtvrtek k poledni mechanici roztopili gril a rožnili jsme steaky, odpoledne v 15:30 jsme odjeli jeden volný trénink a večer šli odpovědně spát před pátečními kvalifikačními tréninky. Jelikož naše Honda neustále odírá víko alternátoru a kapotáž v náklonech o asfalt a není možnost pozvednout zadek motorky podložením uchycení tlumiče rozhodli jsme se zadní péro přitáhnout do nejtvrdší polohy. To se v páteční kvalifikaci osvědčilo i když byly obavy z odskakování zadního kola při brždění. 1. kvalifikační trénink se jel v 8 hodin ráno!!! Teplota 12 stupňů mluví za vše. časem 2:20:652 jsme vyjeli 8 místo,  ale ty pravé časy budou teprve v odpoledním tréninku ve 13 hodin.
     V druhém tréninku vyšel nájezd na trať tak, že Marek mohl jet první 3 měřená kola sám a byl z toho čas  2:18:144, tím si splnil cíl zajet letos Brno pod 2:19. Tento čas stačil opět na 8 místo na startu. V dalších kolech byl bržděn pomalejšími jezdci, proto se rozhodl na konci 6 kola zajet do boxů, bohužel v tomto kole byl ve Schwantzově zatáčce vynesen mimo stopu a po nájezdu na malou vodní skvrnu od spodního pramene došlo k podklouznutí předního kola a  pádu, naštěstí bez vážnějších následků. Motorka byla plná štěrku - sundat kapoty nádrž a vše vyčistit, ohnutou brzdovou páčku jsme vyměnili a ulomený držák tlumiče řízení jsme také vyrobili. Vše se zdálo v pořádku, ale po natočení motoru se po cca 30 vteřinách vždy rozsvítila červená kontrolka a signál F1, což značí závadu vstřikování.
     Odpojili jsme pádové čidlo, řídící jednotku i baterii, po 15 minutách a znovuzapojení bylo vše stejné, zkoušíme to znova a nic. Po několika tel. hovorech s bývalým závodníkem třídy stocksport Voďanem a následně mechanikem Hondy bylo rozhodnuto, že pokud stroj jede tak máme jet a chybové hlášení se odstraní v  servisu v pondělí.  Z výsledným časem a postavením na startu jsme byli velice spokojeni, obavy nám trochu dělal stroj.
     V sobotním warm-upu se naše obavy potvrdili,  motor ztrácel od 10.000 otáček výkon a od 10.500 prakticky nejel. Po jednom kole zajel Marek do boxů a rozhodlo se o další důkladné prohlídce stroje. Nakonec jsme našli drobný kamínek pod krytem výfukové přívěry, které se nemohla naplno otáčet. Po jeho odstranění, natočení stroje a zkušební jízdě na parkovišti jsme se ujistili, že je vše v pořádku. Zavládl klid a pohoda, ovšem už i trochu nervozity před startem, který byl v 11:35.
     Na startovním roštu se seřadilo 38 závodníků. Start - klasika, to znamená propad - tentokrát o 7 míst. Marek byl v první zatáčce 15, po prvním kole 11 v průběhu druhého kola postoupil na 8 pozici a vybudoval si náskok před zbytkem pole. Do konce závodu jezdil osamoceně, pouze si hlídal jezdce za sebou. V posledním kole již jel na jistotu před Kamilem Holanem.
             Osmé místo v cíly a čas v nejlepším kole 2:17:581. Velká spokojenost. Ještě musíme pochválit práci mechaniků Petry, Pavly a Lenky, kteří se rychle dostali do problematiky silničních závodů a budou i v budoucnu oporou týmu.
    

Hub Racing Cup Brno 2.-3. září 2002

  
        
  

2.-3. září 2002 se jel již čtvrtý závod HUB Racing Cupu tentokrát v Brně. Jelikož se letos pro malý zájem nepojede AMK Brno Cup, což je škoda, rozhodli jsme se pro dvoudenní účast na Hub Cupu. Na okruh jsme vyjeli v pondělí 2. září ráno. Tentokrát se zúčastnil i Petr. Bohužel čísla 39 a 63 byla již obsazena, tak jsme dostali čísla 139 a 163. V sobotu se trénovalo, nutno říci, že za dopoledne bylo cca 20 jezdců mimo trať, jedna havárie byla dost škaredá, kdy jezdec ztratil páčku přední brzdy a v rychlosti cca 220 km/h vletěl do kačírku, následovalo několik salt, motorka přeletěla svodidla, obslužnou komunikaci a plot a ocitla se na golfovém hřišti, zde po dopadu následoval odraz další salto přes plot a dopad na příjezdovou silnici k okruhu. Dost brutální. Brrr. Jezdec je v pořádku "pouze" zlomené ruka - otevřená zlomenina.
     V sobotu odpoledne jsme dohodli s ladičem od Zupina výměnu pružin v předních tlumičích u Markové Hondy za pružiny Öhlins. Večer demontáž a ráno v 8 u kamionu Zupina s tlumičema, za cca 1,5 hod. bylo vše hotové, nové pružiny, olej a seřízení  - výsledek super, obrovská změna proti originálním příliš měkkým pružinám.
      V neděli dopoledne další tréninky. Odpoledne následovaly závody dle tříd. Ve třídě Powerbikes (Stocksport) startovalo 27 jezdců. Marek startoval z 5 místa, Petr z 14. Start proběhl již asi tradičním propadem Marka o cca 6 míst. Po 3 kolech dojel skupinu těsně za sebou jedoucími třemi stroji, GSX R 1000, R1, Fire Blade 2002, to znamenalo 7 místo. Čelní skupina se bohužel vzdalovala a dostat se přes tři těsně za sebou jedoucí jezdce je těžké. Během dalších dvou kol se posunul těsně za GSX, která mu na každé rovince ujela a předjetí v zatáčce na rovině lehce vrátila a v technických úsecích byl bržděn. Jelikož se nepodařilo ani jednu rovinku uhájit, aby se v technické pasáži odpoutal mohl jen zklamaně sledovat, že čelní skupina je definitivně pryč. Konečné 5. místo je celkem dobré. Jelikož před Marou byl pouze jeden jezdec s českou licencí, který během závodu v boji o první místo vyjel mimo trať a po návratu jel v druhé polovině pole, dostal pohár za nejúspěšnějšího jezdce s licencí ve třídě. Petr od začátku závodu pozvolna postupoval dopředu, v druhé polovině závodu zahájil stíhací jízdu na R1 #3, kterou uviděl před sebou a nakonec ji úspěšně udolal. Z průběhem závodu byl velice spokojen. Výsledkem je pěkné 10. místo.
   

Mezinárodního mistrovství ČR Most 28. července 2002

 
  
     
 

Pro letošní sezonu jsme se rozhodli k účasti v Mezinárodním mistrovství ČR ve třídě czech open - volná, ovšem pouze na závodech jetých v ČR. Vzhledem k nedostatku financí z Autoklubu ČR pro silniční závody se jedou v ČR pouze 2 závody (další 4 v Maďarsku). Od paní ing. Míkové jsme dostali přiděleno st. číslo 39, oblíbené číslo z loňské sezóny 62 již bylo obsazeno.
     26. - 28. července 2002 proběhlo na mosteckém autodromu Mistrovství Evropy silničních motocyklů během kterého se odjela část závodů Mistrovství ČR. Zúčastnili jsme se ve třídě Czech open - volná. Vzhledem k našim ne příliš dobrým znalostem okruhu v Mostě jsme předpokládali výsledek do 15 místa. V prvním sobotním tréninku, který se jel v 9 hodin jsme si časem 1:42:390 vyjeli 17 místo na startu. Částečně jsme změkčili tlumení stroje, které bylo z brněnského okruhu nastaveno příliš tvrdě. Odpoledne ve 14 hodin se jel druhý kvalifikační trénink - výsledkem bylo zlepšení času o necelou 1 sekundu (1:41:473), což stačilo opět pouze na 17 místo. V nedělním raním warm-upu se opět dařilo, což znamenalo 12. místo. Vzhledem k tomu, že v sobotu bylo chladnější počasí nasadili jsme slicky, přední i zadní typu soft. V neděli došlo k oteplení a zadní guma se ukázala příliš měkkou, proto jsme po warm-upu nasadili použitý slick z druhé ruky typu medium. Bohužel původní majitel asi věděl proč ho vyřadil a tak v závodě při smyku zadního kola téměř v každé druhé zatáčce byli časy o cca 3,5 vteřiny na kolo pomalejší než v kvalifikaci. Po neustálém propadání se polem jezdců jsme nakonec  vybojovali (jestli se o nějakém boji dá mluvit) 20. místo, z 36 startujících, což bylo zklamáním. Poučení pro příště - na závod pouze nové pneumatiky, a ty pak dojezdit při trénování.
 

Hub Racing Cup Most 7. dubna 2002

 
  
  
 

7. dubna 2002 jsme se zúčastnili prvního závodu HUB Racing Cupu na Mosteckém okruhu.  Jedná se o 6-ti dílný seriál, který pořádá HUB RACING TEAM z Německa, odkud je i valná většina jezdců.
     Až na to trochu chladné počasí to bylo super. Na okruh jsme přijeli v sobotu večer. V restauraci byl připraven "kulturní" program (obnažovali se tam nějaký baby), a pak se začínalo popíjet a debatovat, hudba...
Ti odpovědnější šli spát, aby byli ráno O.K. Dopoledne i odpoledne se trénovalo a od 14 hodin se závodilo. Závod byl rozdělen na 4 třídy, podle obsahu motoru.