|
[ 2009 ] [ 2008 ] [ 2007 ] [ 2007 WSBK ] [ 2006 WSBK ] [ 2005 ] [ 2004 ] [ 2003 ] [ 2002 ] [ 2001 ]
Promotion |
|
|
Mezinárodní
mistrovství ČR Brno 13.-14. září 2002
|
|
|
13.-14.
září 2002 se jel poslední podnik Mezinárodního
mistrovství ČR v Brně. Pořadatelé záměrně sestavili časový
rozvrh tak, aby se všechny kvalifikace odjeli v pátek a závody v
sobotu. Důvodem bylo vyhlášení celkových výsledků sezóny v
sobotu večer a pak následná oslava.
My jsme přijeli na okruh již ve středu
navečer v sestavě: jezdec - Marek, mechanici - Petra, Pavla,
Lenka. Náš stan se těšil velké pozornosti díky příjemným
"mechanikům" a slivovici od našeho partnera Palírny Biskupice. Spát jsme šli v pozdních hodinách.
Ve čtvrtek k poledni mechanici roztopili
gril a rožnili jsme steaky, odpoledne v 15:30 jsme odjeli jeden
volný trénink a večer šli odpovědně spát před pátečními
kvalifikačními tréninky. Jelikož naše Honda neustále odírá
víko alternátoru a kapotáž v náklonech o asfalt a není možnost
pozvednout zadek motorky podložením uchycení tlumiče rozhodli
jsme se zadní péro přitáhnout do nejtvrdší polohy. To se v páteční
kvalifikaci osvědčilo i když byly obavy z odskakování zadního
kola při brždění. 1. kvalifikační trénink se jel v 8 hodin
ráno!!! Teplota 12 stupňů mluví za vše. časem 2:20:652 jsme
vyjeli 8 místo, ale ty pravé časy budou teprve v odpoledním
tréninku ve 13 hodin.
V druhém tréninku vyšel nájezd na trať
tak, že Marek mohl jet první 3 měřená kola sám a byl z toho
čas 2:18:144, tím si splnil cíl zajet letos Brno pod
2:19. Tento čas stačil opět na 8 místo na startu. V dalších
kolech byl bržděn pomalejšími jezdci, proto se rozhodl na
konci 6 kola zajet do boxů, bohužel v tomto kole byl ve
Schwantzově zatáčce vynesen mimo stopu a po nájezdu na malou
vodní skvrnu od spodního pramene došlo k podklouznutí předního
kola a pádu, naštěstí bez vážnějších následků.
Motorka byla plná štěrku - sundat kapoty nádrž a vše vyčistit,
ohnutou brzdovou páčku jsme vyměnili a ulomený držák tlumiče
řízení jsme také vyrobili. Vše se zdálo v pořádku, ale po
natočení motoru se po cca 30 vteřinách vždy rozsvítila červená
kontrolka a signál F1, což značí závadu vstřikování.
Odpojili jsme pádové
čidlo, řídící jednotku i baterii, po 15 minutách a
znovuzapojení bylo vše stejné, zkoušíme to znova a nic. Po několika
tel. hovorech s bývalým závodníkem třídy stocksport Voďanem
a následně mechanikem Hondy bylo rozhodnuto, že pokud stroj
jede tak máme jet a chybové hlášení se odstraní v
servisu v pondělí. Z výsledným časem a postavením na
startu jsme byli velice spokojeni, obavy nám trochu dělal stroj.
V sobotním warm-upu se naše obavy
potvrdili,
motor ztrácel od 10.000 otáček výkon a od 10.500 prakticky
nejel. Po jednom kole zajel Marek do boxů a rozhodlo se o další
důkladné prohlídce stroje. Nakonec jsme našli drobný kamínek
pod krytem výfukové přívěry, které se nemohla naplno otáčet.
Po jeho odstranění, natočení stroje a zkušební jízdě na
parkovišti jsme se ujistili, že je vše v pořádku. Zavládl
klid a pohoda, ovšem už i trochu nervozity před startem, který
byl v 11:35.
Na startovním roštu se seřadilo 38 závodníků.
Start - klasika, to znamená propad - tentokrát o 7 míst. Marek
byl v první zatáčce 15, po prvním kole 11 v průběhu druhého
kola postoupil na 8 pozici a vybudoval si náskok před zbytkem
pole. Do konce závodu jezdil osamoceně, pouze si hlídal jezdce
za sebou. V posledním kole již jel na jistotu před Kamilem
Holanem.
Osmé místo v cíly a čas v nejlepším kole 2:17:581. Velká spokojenost. Ještě musíme pochválit
práci mechaniků Petry, Pavly a Lenky, kteří se rychle dostali
do problematiky silničních závodů a budou i v budoucnu oporou
týmu.
|
Hub
Racing Cup Brno 2.-3. září 2002
|
|
2.-3. září 2002 se jel již čtvrtý závod HUB Racing Cupu
tentokrát v Brně. Jelikož se letos pro malý zájem nepojede
AMK Brno Cup, což je škoda, rozhodli jsme se pro dvoudenní účast
na Hub Cupu. Na okruh jsme vyjeli v pondělí 2. září ráno.
Tentokrát se zúčastnil i Petr. Bohužel čísla 39 a 63 byla již
obsazena, tak jsme dostali čísla 139 a 163. V sobotu se trénovalo,
nutno říci, že za dopoledne bylo cca 20 jezdců mimo
trať, jedna havárie byla dost škaredá, kdy jezdec ztratil páčku
přední brzdy a v rychlosti cca 220 km/h vletěl do kačírku, následovalo
několik salt, motorka přeletěla svodidla, obslužnou komunikaci
a plot a ocitla se na golfovém hřišti, zde po dopadu následoval
odraz další salto přes plot a dopad na příjezdovou silnici k
okruhu. Dost brutální. Brrr. Jezdec je v pořádku
"pouze" zlomené ruka - otevřená zlomenina.
V sobotu odpoledne jsme dohodli s ladičem
od Zupina výměnu
pružin v předních tlumičích u Markové Hondy za pružiny Öhlins.
Večer demontáž a ráno v 8 u kamionu Zupina s tlumičema, za
cca 1,5 hod. bylo vše hotové, nové pružiny, olej a seřízení
- výsledek super, obrovská změna proti originálním příliš
měkkým pružinám.
V neděli dopoledne další tréninky.
Odpoledne následovaly závody dle tříd. Ve třídě Powerbikes
(Stocksport) startovalo 27 jezdců. Marek startoval z 5 místa,
Petr z 14. Start proběhl již asi tradičním propadem Marka o
cca 6 míst. Po 3 kolech dojel skupinu těsně za sebou jedoucími
třemi stroji, GSX R 1000, R1, Fire Blade 2002, to znamenalo 7 místo.
Čelní skupina se bohužel vzdalovala a dostat se přes tři těsně
za sebou jedoucí jezdce je těžké. Během dalších dvou
kol se posunul těsně za GSX, která mu na každé rovince ujela
a předjetí v zatáčce na rovině lehce vrátila a v technických
úsecích byl bržděn. Jelikož se nepodařilo ani jednu rovinku
uhájit, aby se v technické pasáži odpoutal mohl jen zklamaně
sledovat, že čelní skupina je definitivně pryč. Konečné 5.
místo je celkem dobré. Jelikož před Marou byl pouze jeden
jezdec s českou licencí, který během závodu v boji o první místo
vyjel mimo trať a po návratu jel v druhé polovině pole, dostal
pohár za nejúspěšnějšího jezdce s licencí ve třídě.
Petr od začátku závodu pozvolna postupoval dopředu, v druhé
polovině závodu zahájil stíhací jízdu na R1 #3, kterou uviděl
před sebou a nakonec ji úspěšně udolal. Z průběhem závodu
byl velice spokojen. Výsledkem je pěkné 10. místo.
|
Mezinárodního
mistrovství ČR Most 28. července 2002
|
|
Pro letošní sezonu
jsme se rozhodli k účasti v Mezinárodním mistrovství ČR ve třídě czech
open - volná, ovšem pouze na závodech jetých v ČR. Vzhledem k
nedostatku financí z Autoklubu ČR pro silniční závody se
jedou v ČR pouze 2 závody (další 4 v Maďarsku). Od paní
ing. Míkové jsme dostali přiděleno st. číslo 39, oblíbené
číslo z loňské sezóny 62 již bylo obsazeno.
26. - 28. července 2002 proběhlo na mosteckém autodromu
Mistrovství Evropy silničních motocyklů během kterého se
odjela část závodů Mistrovství ČR. Zúčastnili jsme se ve třídě
Czech open - volná. Vzhledem k našim ne příliš dobrým
znalostem okruhu v Mostě jsme předpokládali výsledek do 15 místa.
V prvním sobotním tréninku, který se jel v 9 hodin jsme si časem
1:42:390 vyjeli 17 místo na startu. Částečně jsme změkčili
tlumení stroje, které bylo z brněnského okruhu nastaveno příliš
tvrdě. Odpoledne ve 14 hodin se jel druhý kvalifikační trénink
- výsledkem bylo zlepšení času o necelou 1 sekundu (1:41:473),
což stačilo opět pouze na 17 místo. V nedělním raním warm-upu
se opět dařilo, což znamenalo 12. místo. Vzhledem k tomu, že
v sobotu bylo chladnější počasí nasadili jsme slicky, přední
i zadní typu soft. V neděli došlo k oteplení a zadní guma se
ukázala příliš měkkou, proto jsme po warm-upu nasadili použitý
slick z druhé ruky typu medium. Bohužel původní majitel asi věděl
proč ho vyřadil a tak v závodě při smyku zadního kola téměř
v každé druhé zatáčce byli časy o cca 3,5 vteřiny na kolo
pomalejší než v kvalifikaci. Po neustálém propadání se
polem jezdců jsme nakonec vybojovali (jestli se o nějakém
boji dá mluvit) 20. místo, z 36 startujících, což bylo zklamáním.
Poučení pro příště - na závod pouze nové pneumatiky, a ty
pak dojezdit při trénování.
|
Hub
Racing Cup Most 7. dubna 2002
|
|
7.
dubna 2002 jsme
se zúčastnili prvního závodu HUB Racing Cupu na Mosteckém
okruhu. Jedná se o 6-ti dílný seriál, který pořádá
HUB RACING TEAM z Německa, odkud je i valná většina jezdců.
Až na to trochu chladné počasí to
bylo super. Na okruh jsme přijeli v sobotu večer. V restauraci
byl připraven "kulturní" program (obnažovali se tam nějaký
baby), a pak se začínalo popíjet a debatovat, hudba...
Ti odpovědnější šli spát, aby byli ráno O.K. Dopoledne i
odpoledne se trénovalo a od 14 hodin se závodilo. Závod byl
rozdělen na 4 třídy, podle obsahu motoru.
|
|
|